Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jazyk a význam ve vizuálním umění (UEU / VIZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UEU / VIZ - Jazyk a význam ve vizuálním umění, Filozofická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky, doporučená literatura2. Umění a životní praxe: společenská funkce vs. autonomie umění3. Moderní umění (autonomie estetična)4. Problémy avantgardy (estetika a politika)5. Marcel Duchamp: Retinální umění a anti-estetika6. Pojem, idea, představa: jazyk a myšlení ve vizuálním umění7. Konceptuální tendence v poválečném vizuálním umění (problém neo-avantgardy)8. Vizualizace kultury a konceptualizace umění: antinomie současného světa umění9. Otázky identity a ontologie konceptuálního uměleckého díla10. Artefakt v konceptuálním umění: umění jako fetiš a obchod s uměním11. Poetika seznamu a výčtu. Text, seznam, statistika a graf v současném vizuálním umění12. Konceptualizace v dalších (i aplikovaných) uměních13. Současná avantgarda (konceptuální umění) a kýč14. Závěrečné shrnutí

Literatura

KOSUTH, Joseph. Art AfterPhilosophy and After: CollectedWritings, 1966-1990. Editor Gabriele Guercio. Cambridge, Massachusetts, 2002. FOSTER, Hal. Co je nového na neoavantgardě? Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 8/2010, s. 58-84. VVP AVU 1997 - 2013. Dostupné z: http://vvp.avu.cz/foto/sesit/2010-8/foster.pdf. KULKA, Tomáš, CIPORANOV, Denis (eds.). Co je umění?: Texty angloamerické estetiky 20. století. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010. ALBERRO, Alexander a Blake STIMSON. Conceptual Art. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1999. BÜRGER, Peter. Negace autonomie umění v avantgardě. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 1-2/2007, s. 171. GOLDIE, Peter a Elisabeth SCHELLEKENS. Philosophy and Conceptual Art. New York, 2007. POSPISZYL, Tomáš (ed.). Před obrazem: antologie americké výtvarné teorie a kritiky. Praha: OSVU, 1998. KRAUSS, Rosalind, E. The Originality oftheAvant-Garde and OtherModernist Myths. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 1986. KULKA, Tomaš. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000. GALENSON, David W. ConceptualRevolutions in Twentieth-Century Art. New York: Cambridge University Press, 2009. GOODMAN, Nelson. Jazyky umění: nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2007. DUVE, Thierryde. Kant after Duchamp. Cambridge, London: The MIT Press, 1996. PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann & synové, 2009. SEAMON, Roger. The Conceptual Dimension in Art and the Modern Theory of ArtisticValue. The Journal of Aesthetics and Art Criticism 2/ 2001, s. 139-151. STILES, Kristine a Peter SELZ. Theories and Documentsof Contemporary Art: A Sourcebook of Artists Writings. Berkeley: University of California Press, 1996. CHALUPECKÝ, Jindřich. Úděl umělce: duchampovské meditace. Praha: Torst, 1998.

Požadavky

Znalost anglického jazyka.

Garant

Mgr. Denis Ciporanov, Ph.D.