Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika dějepisu II (UHE / UDID2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UHE / UDID2 - Didaktika dějepisu II, Filozofická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Organizační struktura vyučovací hodiny dějepisu, příprava na vyučovací hodinu dějepisu.2. Specifika výuky dějin 20. století.3. Specifika výuky dějin 20. století,4. Využití orální historie ve výuce dějepisu.5. Aktivizační výukové metody a jejich uplatnění ve výuce dějepisu.6. Muzeum a výuka dějepisu na ZŠ.7. Využití krásné a populárně naučné literatury v hodinách dějepisu.8. Film v hodinách dějepisu.9. Fotografie, historická karikatura, plakát a komiks v dějepisném vyučování.10. Dějepisné projekty.11. Simulovaný výstup studenta - téma - samostatná a skupinová práce v dějepisném vyučování a následný rozbor.12. Moderní didaktická média v dějepisném vyučování.13. Písemné zkoušení.

Získané způsobilosti

Student získá přehled o formách, metodách a prostředcích vyučování dějepisu. Na základě učebnice dějepisu dokáže k zadanému tématu sestavit osnovu postupu podle výukových situací. Dokáže provést záznam sledované vyučovací hodiny a její jednoduchý rozbor.

Literatura

Didaktické a metodické inspirace - Dějepis ve škole II., ASUD 2002. Růžičková, J.:. Didaktické inspirace. Praha, 1997. Beneš, Z.:. Historický text a historická kultura. Praha, 1995. Beneš, Z. (ed.):. Historie a škola I . Otázky koncepce školního dějepisu. Praha, 2002. Hudecová, D.:. Jak modernizovat výuku dějepisu. Výchovné a vzdělávací strategie v dějepisném vyučování. Úvaly, 2007. Stradling, R.:. Jak učit evropské dějiny 20. století. Praha, 2003. Metodické inspirace - Dějepis ve škole, ASUD 1998. Metodické inspirace - Dějepis ve škole, ASUD 1999. Kunstová, E. a kol.:. Metodické inspirace - samostatná práce v dějepise. Praha, 2005. Hudecová, D., Labischová, D.:. Nebojme se výuky moderních dějin. Praha, 2009. Labischová, D., Gracová, B.:. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Ostrava, 2008. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze platná k 1. 9. 2013). Praha, 2013. Beneš, Z., Gracová, B., Průcha, J. a kol.:. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média. Praha, 2008. Čapek, V., Gracová, B., Jílek, T., Východská, H.:. Úvod do studia didaktiky dějepisu. Plzeň, 2005. Julínek, S.:. Úvod do teorie a praxe výuky dějepisu. Brno, 2006. Jílek, T.:. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu. Plzeň, 1996. Aschenbrenner, M., Beneš, Z., Bocková, A. a kol.:. Výuka dějin 20. století na českých a slovenských školách. Ústí nad Labem, 2006.

Požadavky

Aktivní účast na hodinách, zpracování přípravy na vyučovací hodinu, zpracování referátu, písemný test.

Garant

PhDr. Jana Zahradníková