Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie populární kultury (UKS / TPK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UKS / TPK - Teorie populární kultury, Filozofická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní tematické okruhy:Negativní vymezení populární kultury v estetické tradici 20. stoletíZrod pozitivního konceptu populární kultury: Benjamin, Barthes, EcoKlíčové rysy popkulturního díla v soudobém pojetíMediální, druhová a žánrová specifikace na poli popkulturní produkce (verbální, vizuální a auditivní aspekty)Specifické mechanismy fungování populární kulturyObrazy popkulturního díla vytvářené prostřednictvím masových médií: specifika reprezentace a performance

Získané způsobilosti

Zvládnutí základních teoretických konceptů a termínů teorie populární kultury a schopnost aplikovat tyto koncepty ve vlastní interpretační praxi.

Literatura

Benjamin, W.:. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon 1979. Benjamin, W.:. Iluminácie. Eseje (usp. Adam Bžoch). Bratislava, 1999. Barthes, R.:. Mytologie. Praha, 2004. Adorno, Th. W.:. Schéma masové kultury. Praha, 2009. Eco, U.:. Skeptikové a těšitelé. Praha, Svoboda, 1995. Fiske, J.:. Understanding Popular Culture. Boston: Unwin Hyman, 1989. McRobbie, A. (ed.):. Aktuální témata kulturálních studií. Praha, 2006. McLuhan, M.:. Člověk, média a elektronická kultura. Praha, 2000. MacCabe, C. (ed.):. High Culture/Low Culture: Analyzing Popular Television and Film, Manchester. Manchester University Press, 1986. Cowen, T.:. In Praise of Commercial Culture. Cambridge: Harvard University Press, 1998. Nünning, A.:. Lexikon teorie literatury a kultury. Brno, 2006. Jirák, J. - Köpplová, B.:. Masová média. Praha, 2009. Bourdieu, P.:. O televizi. Praha, 2002. Kracauer, S.:. Ornament masy: Eseje. Praha, 2008. Francis, M. (ed.):. Pop. London: Phaidon Press, 2005. McGregor, C.:. Pop Goes the Culture. London: Pluto Press, 1984. Benett, T. - Martin, G. - Waites, B. (eds.):. Popular Culture: Past and prezent. London: Croom Helm, 1982. Fiske, J.:. Reading the Popular. Boston: Unwin Hyman, 1989. Sturken, M. - Cartwright, L.:. Studia vizuální kultury. Praha, 2009. Fiske, J.:. Television Culture. 1987. McQuail, D.:. Úvod do teorie masové komunikace. Praha, 2009. Zahrádka, P.:. Vysoké versus populární umění. Olomouc, 2009.

Požadavky

Zvládnutí předepsané odborné literatury, prokázané prostřednictvím eseje v rozsahu 1 500 slov na vybrané téma. Odevzdaný esej musí splňovat parametry akademického psaní, tj. být založen na odborné literatuře a dodržovat zásady odborného psaní.

Garant

prof. PhDr. Petr Bílek, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Petr Bílek, CSc.