Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didakt. dílna se zaměř. na italštinu (URO / WDDI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu URO / WDDI - Didakt. dílna se zaměř. na italštinu, Filozofická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Alternativní metody: využití konkrétních technik ve výuce italštiny.2. Evropské jazykové portfolio a jeho využití v hodinách cizího jazyka.3. Techniky kooperativního vyučování v hodině italštiny.4. Projektové vyučování.5. Interaktivní pomůcky a počítačem podporovaná výuka.6. Didaktické hry.7. Dramatická a literární výchova.8. Školní časopis.9. Tvorba scénáře filmu.10. Principy globální simulace.

Získané způsobilosti

Student se naučí využívat Evropské jazykové portfolio v hodinách italského jazyka, seznámí se s prvky kooperativního, projektového vyučování, dále s využitím videa a počítače v hodinách (výukové programy, možnosti internetu). Studenti se dále seznámí s principy tvorby scénářů, her (dramatická výchova), filmových dokumentů, divadelních prezentací se zřetelem na rozvíjení jazykových dovedností studenta/uživatele cizího jazyka.

Literatura

MAŇÁK, J. - SVOBODOVÁ, J. - Šťáva, J. aj. (1997). Alternativní metody a postupy. Brno, MU. ČERVENKA, S. (1992). Angažované učení. Praha, Tomáš Houška. LITTLE, D. - R. PERCLOVÁ (2001). Evropské jazykové portfolio. Příručka pro učitele a školitele. Praha, MŠMT. KOVALIKOVÁ, S. (1995). Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála. KASÍKOVÁ, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál. BENEŠ, E. (1970). Metodika cizích jazyků. Praha, SPN. VALENTA, J. (1997). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha, Agentura STROM. BADEGRUBER, B. (1994). Otevřené učení ve 28 krocích. Praha, Portál. VALENTA, J. a kol. (1993). Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou. Praha, Artama-STD. MAŇÁK, J. (2001). Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno, Paido. KAŠOVÁ, J. a kol. (1995). Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž, Iuventa. FISHER, R. (1995). Učíme děti myslet a učit se. Praha, Protál. GFEN (1991). Všichni na jedničku. Alternativní didaktické způsoby. Praha, Karolinum.

Požadavky

Samostatná příprava.

Garant

doc. PhDr. Jan Radimský, Ph.D.