Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didakt. dílna se zaměř. na španělštinu (URO / WDDS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu URO / WDDS - Didakt. dílna se zaměř. na španělštinu, Filozofická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tematické okruhy:1. Alternativní metody: využití konkrétních technik ve výuce španělštiny.2. Evropské jazykové portfolio a jeho využití v hodinách cizího jazyka.3. Techniky kooperativního vyučování v hodině španělštiny.4. Projektové vyučování.5. Interaktivní pomůcky a počítačem podporovaná výuka.6. Didaktické hry.7. Dramatická výchova, hry kombinující jazyk a pohyb.8. Školní drama.9. Tvorba scénáře filmu.10. Principy globální simulace.

Získané způsobilosti

Student se naučí využívat Evropské jazykové portfolio v hodinách španělského jazyka, seznámí se s prvky kooperativního, projektového vyučování, dále s využitím videa a počítače v hodinách (výukové programy, možnosti internetu). Studenti se dále seznámí s principy tvorby scénářů, her (dramatická výchova), filmových dokumentů, divadelních prezentací se zřetelem na rozvíjení jazykových dovedností studenta/uživatele cizího jazyka.

Literatura

MAŇÁK, J. - SVOBODOVÁ, J. - Šťáva, J. (1997). Alternativní metody a postupy, MU, Brno. Časopisy: Cizí jazyky, Le Français dans le monde, Lingua viva aj. GALLISON, R. (1993). Des mots pour communiquer, CLE International, Paris. HANSE, P. (1997). Didactique du FLE, Pedagogická fakulta, České Budějovice. HENDRICH J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků, SNP, Praha. LITTLE, D. - R. PERCLOVÁ (2001). Evropské jazykové portfolio. Příručka pro učitele a školitele. Praha, MŠMT. KASÍKOVÁ, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha. BENEŠ, E. (1970). Metodika cizích jazyků. Praha, SPN. VALENTA, J. (1997). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha, Agentura STROM. BADEGRUBER, B. (1994). Otevřené učení ve 28 krocích. Praha, Portál. MAŇÁK, J. (2001). Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno, Paido. KAŠOVÁ, J. a kol. (1995). Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi, Iuventa, Kroměříž. GFEN (1991). Všichni na jedničku. Alternativní didaktické způsoby. Praha, Karolinum. CHODĚRA, R. - RIES, L. (1999). Výuka cizích jazyků na prahu nového tisícletí. Ostrava, Ostravská univerzita.

Požadavky

Samostatná příprava.

Garant

Mgr. Miroslava Aurová, Ph.D.