Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika španělštiny (URO / WMS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu URO / WMS - Metodika španělštiny, Filozofická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Analýza učebnic španělštiny.2. Způsoby vyučování gramatiky, specifické problémy španělské gramatiky v konfrontaci s českým jazykovým prostředím.3. Rozvíjení slovní zásoby.4. Aktivity rozvíjející receptivní dovednosti (poslech, čtení). Hodnocení receptivních dovedností.5. Aktivity rozvíjející produktivní dovednosti (ústní, písemný projev). Hodnocení produktivních dovedností.6. Aktivity rozvíjející ústní interakci, hodnocení ústní interakce.7. Aktivity rozvíjející sociokulturní a pragmalingvistické kompetence.8. Píseň v hodinách španělštiny.9. Práce s literárním textem, využití filmového ztvárnění literárních děl.10. Využití autentických materiálů.11. Hra v hodinách cizího jazyka, typy herních aktivit.12. Hodnocení.

Získané způsobilosti

Studenti budou směřováni k různým způsobům prezentace a k nácviku rozvoje jednotlivých kompetencí, dovedností a strategií studenta cizího jazyka prostřednictvím různých typů aktivit. Seminář poskytne prostor k nácviku řešení konkrétních problémů, se kterými se studenti setkají během své pedagogické praxe.

Literatura

LITTLE, D. - R. PERCLOVÁ (2001). ), Evropské jazykové portfolio. Příručka pro učitele a školitele. Praha, MŠMT. BELMONTE (1988). Carabela. La enseňanza de la gramática en el aula de E/LE. BELMONTE (1999). Carabela. Las actividades lúdicas en la enseňanza del E/LE. BELMONTE (1997). Carabela. Nuevas tecnologías aplicadas a la enseňanza de E/LE. ENCIANA, ALONSO (1994). Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo. Madrid: Edelsa. Časopisy: Cizí jazyky, Moderní vyučování, Pedagogika, Pedagogická revue, Speciální pedagogika. HENDRICH J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha. Evropské jazykové portfolio. Různé stupně. SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha, Portál. SÁNCHEZ AQUILINO (2000). Los métodos en la ensenanza de idiomas. Evaluación histórica y análisis didáctico. SGEL. BENEŠ, E. (1970). Metodika cizích jazyků. Praha, SPN. CASCÓN MARTÍN, E. (1996). Profesor en acción.I-III. Madrid: Edelsa. Společný evropský referenční rámec. (2002) Olomouc, Univerzita Palackého. FISHER, R. (1995). Učíme děti myslet a učit se. Praha, Protál. CHODĚRA, R. - RIES, L. (1999). Výuka cizích jazyků na prahu nového tisícletí. Ostrava, Ostravská univerzita.

Požadavky

Seminární práce.

Garant

Mgr. Miroslava Aurová, Ph.D.