Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér abreakčních technik (ART / AATAK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ART / AATAK - Ateliér abreakčních technik, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

výuka probíhá blokově, formou dvouhodinové ateliérové činnosti. Vstup abreaktivného, gestického či akčního prvku umožňuje v průběhu činnosti změnu tématickou i kompoziční. Důraz je kladen na techniky umožňující vznik abstraktních barevných textur, které jsou tématicky dotvářeny metodou volných asociací. Projektivní mechanismy ovlivňující výslednou podobu artefaktu jsou předmětem průběžné interpretace.

Získané způsobilosti

uplatnění abreaktivního prvku přispívá k dovednosti pracovat s výtvarnou náhodou, rozvíjí schopnost asociovat nad barevnou skvrnou. Konečná podoba artefaktu by měla být kombinací konkrétního a formálního (abstraktního) prvku.

Literatura

Worringer, W.:. Abstrakce a vcítění. Triáda 2001. Zhoř, I., Horáček, R., Havlík, V. Akční tvorba. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Olomouc. 1991. Caseová,C., Dalleyová, T. Arteterapie s dětmi. Portál 1995. Perout,E. Arteterapie se zrakově postiženými. Okamžik 2005. Zuska, V.:. Estetika. Triton, Praha 2001. Pondělíček, I.:. Fantaskní umění. Vodnář 2002. Vítková,M. Integrativní speciální pedagogika. Paido 2005. Horňáková,M. Liečebná pedagogika. Bratislava 1999. Hildebrand, A.:. Problém formy ve výtvarném umění. Triáda, Praha 2004. Roeslová, V.:. Proudy ve výtvarné výchově. Satan, Praha 1997. Liebmann,M.:. Skupinová arteterapie. Portál, Praha 2005. Slavík,J. Současná arteterapie v ČR a zahraničí. UK Praha 2005. Therapy. Therapy. Vol. 25, Num. 4, May 1987. Zuska, V.:. Umění, krása, šeredno. Karolinum, Praha 2003. Merleau-Ponty, M.:. Viditelné a neviditelné. Oikoymenh, Praha 2004. Kesner, L.:. Vizuální teorie. H+H, Praha 1997.

Požadavky

Studenti si osvojí základní koncepce a terminologii oboru, diagnostické postupy, nápravné metody a dělení podle postižení. Uplatní abreaktivního prvku ve vlastní tvorbě. Kombinované výtvarné techniky, gestická malba, akční akvarel, tématický akční akvarel, uhlová rezerva. Vlastní tvorba je předložena k hodnocení. Účast je povinná.

Garant

PaedDr. Evžen Perout