Předmět Psychologie umění I (ART / PUMA1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ART / PUMA1 - Psychologie umění I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Výuka probíhá blokově. V úvodu probereme narativní aspekty artefaktu, uvědomíme si příběhovost v naší realitě, budeme hledat strukturu a smysl příběhů. Seznámíme se se základy narativní terapie. Na základě teoretických poznatků i vlastních pozorování se budeme soustředit na spojitosti mezi artefaktem a osobností jeho tvůrce. Nakonec probereme psychologické konotace jednotlivých uměleckých slohů.
Získané způsobilosti
Absolvent předmětu by měl být schopen samostatně uvažovat nad souvislostmi osobnosti tvůrce a díla. Měl by si všímat různých forem použití příběhu v uměleckých dílech i v terapeutické situaci a umět je využít a usměrnit ve prospěch klienta.
Literatura
Eco, U. Dějiny krásy. Argo, Praha 2005. 1970. Kant, I. Kritika soudnosti. Praha, 1995. Drvota, M. Osobnost a tvorba. Avicenum. 1973. Seifert, A. L., Seifert, T., Schmidt, P.:. Aktivní imaginace. Portál, Praha 2004. Arnheim, R.:. Art and Visual Perception, A psychology of the Creative Eye. University of California Press, 2002. Phillips, J., Morley, J. (ed.):. Imaginace a její patologie. Triton, Praha 2006. Rut, P.:. Příběh a Shakespeare. AMU, Praha 2005. Kulka, J. Psychologie umění. Grada Publishing, Praha 2008.
Požadavky
Student by měl prokázat znalost narativních aspektů artefaktu, smyslu příběhu a základních principů narativní terapie. Měl by znát a chápat spojitosti mezi osobností a její tvorbou, důležitost a úskalí imaginace, měl by se orientovat v psychologických konotacích uměleckých slohů. Účast je povinná, hodnotí se seminární práce a test.
Garant
Mgr. Luboš KRNINSKÝ
Vyučující
Mgr. Luboš KRNINSKÝMgA. Stanislav Zeman