Předmět Teorie dětského čtenářství (KBH / DCC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / DCC - Teorie dětského čtenářství, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Výzkum dětské literární komunikace: stav teoretického poznání.2. Podstata čtenářského a funkce literárního díla z komunikačního hlediska.3. Žánrové a tematické aspekty čeksé literatury pro děti a mládež v národním obrození.4. Žánrové a tematické aspekty české literatury pro děti a mládež v druhé pol. 19. století a na přelomu 19. a 20. století.5. Žánrové tematické aspekty české literatury pro děti a mládež v první polovině 20. století.6. Žánrové a tematické aspekty české literatury pro děti a mládež v druhé polovině 20. století.7. Žánrové a tematické aspekty české literatury pro děti a mládež v posledním dvacetiletí (po roce 1989).8. Typologie dětského čtenáře a problematika "nečtenářství" a kulturní četby.9. Vývojové etapy a současné trendy dětského čtenářství (liter. žánry ve společenské recepci).10. Literatura pro dospělé a literatura pro děti a mládež - průniky a souvislosti.11. Trivialita a kýče v soudobé literatuře pro děti a mládež z hlediska masmediální komunikace.12. Moderní informační technologie a problematika digitalizace v současném dětském čtenářství.13. Vztah dětského čtenářství a školní literární výchovy.14. Vizualizace dětského čtenářství jako rys postmoderní kultury.
Získané způsobilosti
Široký, rámcový přehled o české literatuře pro děti a mládež od národního obrození až do současnosti z hlediska žánru a literární komunikace.
Literatura
Trávníček, J.:. Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize. Brno: Host. 2008. Toman, J.:. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: CERM. 1999. Toman, J.:. Dětské čtenářství v současné masmediální komunikaci. In: Od teorie jazyka k praxi komunikace. Č. Budějovice: PF JU, s. 150-161. 2010. Lederbuchová, L.:. Dítě a kniha. O čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 2004. Toman, J.:. Profil současného pubescentního čtenáře a literárněvýchovný proces. In: Od teorie jazyka k praxi komunikace. Č. Budějovice: PF JU, s. 67-73. 2006. Toman, J.:. Soudobé trendy prepubescentního čtenářství. In: Současnost literatury pro děti a mládež. Liberec: PF TU, s. 153-161. 1996. Toman, J.:. Teorie literární komunikace a recepce v česko-slovenských souvislostech. In: Komunikace s dětmi ve společné Evropě. Ostrava: PF OU, s. 9.13. 2004.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích a schopnost zasvěceně diskutovat o dané problematice.
Garant
prof. PhDr. Miloš Zelenka, DrSc.