Předmět Didaktika češtiny jako cizího jazyka II (KBH / DCC2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / DCC2 - Didaktika češtiny jako cizího jazyka II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Výuka ČJ - návaznost na zkušenosti studentů; východiska, předpoklady výuky ČJ, cíle, základní pojmy didaktiky2. Základní didaktická literature češtiny jako cizího jazyka3. Nácvik správné výslovnosti ve výuce češtiny jako cizího jazyka4. Nácvik správné výslovnosti ve výuce češtiny jako cizího jazyka5. Nácvik správné výslovnosti ve výuce češtiny jako cizího jazyka6. Práce se slovní zásobou7. Práce se slovní zásobou8. Práce se slovní zásobou9. Gramatika ve výuce10. Gramatika ve výuce11. Gramatika ve výuce12. Gramatika ve výuce13. Pravopis14. Zápočet
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí základní přístupy a učitelské dovednosti v oblasti jednotlivých řečových dovedností, seznámí se s teorií testování a naučí se, jak identifikovat, opravit a analyzovat chybu a jak chybám předcházet.
Literatura
aktuální učebnice českého jazyka pro cizince. ČADSKÁ, Milada a kol. (2005):. Čeština jako cizí jazyk - Úroveň A2. Praha: MŠMT. HOLUB, Jan a kol. (2005):. Čeština jako cizí jazyk - Úroveň B2, Praha: MŠMT. HÁDKOVÁ, Marie; LÍNEK, Josef; VLASÁKOVÁ, Kateřina (2005):. Čeština jako cizí jazyk-Úroveň A1. Praha: MŠMT. HÁDKOVÁ, Marie (2005):. Čeština pro cizince a azylanty A1 a A2. Praha: MŠMT. ANDRÁŠOVÁ, Hana a kol. (2008):. Desetiminutovky. Čeština pro cizince. Praha: Klett. CHODĚRA , Radomír a kol. (2001):. Didaktika cizích jazyků na přelomu století. Rudná u Prahy: Editpress. CHODĚRA, Radomír (2006):. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia. HENDRICH, Josef a kol. (1988):. Didaktika cizích jazyků, Praha: SPN. LITTLE, David; PERCLOVÁ, Radka (2001):. Evropské jazykové portfolio. Praha: MŠMT. PINTAROVÁ, Magdalena; REŠKOVÁ, Ivana(2008):. Chceme si porozumět a domluvit se. Brno: Masarykova univerzita. ANDRÁŠOVÁ, Hana - PODEPŘELOVÁ, Alena a kol. (2008):. Na cestě za češtinou. Inspirativní náměty pro učitele češtiny jako cizího jazyka. Praha: Klett. + CD. ŠEBESTA, Karel (1999):. Od jazyka ke komunikaci. 1. vyd. Praha: Karolinum. ŠÁRA, Milan a kol. (2001):. Prahová úroveň - čeština jako cizí jazyk. Strasbourg: Council of Europe. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích. Pravidelná domácí písemná příprava na semináře. Vypracování seminární práce na zadané téma.
Garant
doc. PhDr. Daniel Bína, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.doc. PhDr. Daniel Bína, Ph.D.