Předmět Didakt. prvopočátečního čtení a psaní II (KBH / DPČ2P)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / DPČ2P - Didakt. prvopočátečního čtení a psaní II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Současná metodika výuky psaní.Základní znaky písma, elementy písma.Diagnostika laterality.Hygienické a pracovní návyky při psaní.Využití alternativní metodiky psaní. Práce se žáky s obtížemi v psaní. Reedukace SPU.Hodnocení a diagnostika psaní.Psaní ve vyšších ročnících.Alternativní metody výuky čtení a psaní.Klasifikace ve vyučování čtení a psaní.Čtení a psaní jako prostředek rozvoje kritického myšlení. Tvůrčí psaní.Psaní písmen normalizovanými tvary psací latinky. Písmo Comenia Script.
Získané způsobilosti
Na základě teoretických znalostí z výuky čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ získá student schopnost aplikace těchto znalostí do metodicko-didaktické praxe.
Literatura
Šupšáková, B.:. Dětské písmo. Bratislava 1991. Toman, J.:. Didaktika čtení a primární literární výchovy. JU Č. Budějovice, 2007. Kořínek, M. - Křivánek, Z.:. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha 1989. Křivánek, Z. - Wildová, R.:. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha 1998. Wagnerová, J.:. Didaktika psaní. Plzeň, ZČU 1994. Matějček, Z.:. Dyslexie. Praha 1995. Mlčáková, R.:. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha, Grada,2009. Wagnerová, J.:. Jak naučit číst podle genetické metody. Plzeň, 1996. Santlerová, K.:. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno, 1995. Zelinková, O.:. Poruchy učení. Portál 1994. Kutálková, D.:. První třídou bez problémů. Praha, Makropulos, 2000. Blatný, L. Prvopočáteční čtení a psaní. Brno, 1991. Doležalová, J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové, 1996. Spáčilová, H.-Šubrová, L.:. Příprava žáka na psaní, rozvíjení grafomotoriky a zrakového vnímání. Olomouc 2004. Bednářová, J.:. Rozvoj grafomotoriky: Jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno 2006. Soubory učebnic pro 1. ročník ZŠ, různí autoři, různá nakladatelství. Doležalová, J.:. Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní. Hr. Králové 2001. Fruhaufová, V.- Miňhová, J.-Mrázová, E. Vybrané ped. a psych. problémy výuky elementárního čtení a psaní. Ústí nad Labem, 1991. Fabiánková, B.-Havel, J.-Novotná, M. Výuka čtení a psaní na 1. st. ZŠ. Brno, 1999. Wagnerová, J.:. Vývoj českého slabikáře od nejstarších dob do současnosti. Plzeň, 2000. Drnková, Z. - Syllabová, R.:. Záhady leváctví a praváctví. Praha 1983. Synek, F.:. Záhady levorukosti. Praha 1991.
Požadavky
Zpracování dílčích experimentálních šetření jako podkladu k závěrečné studii a zkoušce. Zhodnocení a reflexe praktické přípravy studenta.
Garant
PhDr. Ivana Šimková, Ph.D.