Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvůrčí čtení v literární výchově (KBH / TČL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / TČL - Tvůrčí čtení v literární výchově, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojem tvůrčí čtení a jeho obsah2. Hledání jazyka interpretace v literární výchově3. Využití metod z oblasti kritického čtení při tvůrčím čtení I4. Využití metod z oblasti kritického čtení při tvůrčím čtení II5. Využití arteterapie při tvůrčím čtení I6. Využití arteterapie při tvůrčím čtení II7. Jazykový a mimojazykový materiál v tvůrčím čtení8. Vztah volného psaní a tvůrčího čtení9. Vztah tvůrčího psaní a čtení10. Využití dramatické výchovy při tvůrčím čtení I11. Využití dramatické výchovy při tvůrčím čtení II12. Využití artefiletiky při tvůrčím čtení13. Prezentace esejí14. Prezentace esejí

Získané způsobilosti

Student bude schopen v literární výchově užívat při čtení tvůrčí a inovativní metody, v souladu se zásadami didaktické intepretace textu.

Literatura

Časopisy a sborníky: Kritické listy. ISSN 1214-5823. Ladění: časopis pro teorii a kritiku dětské literatury, Brno, Ústav literatury pro mládež PdF MU, ISSN 1211- 3484. Současnost literatury pro děti a mládež. Liberec: Bor, ISBN mají jednotlivé svazky. Bílek, Petr:. Hledání jazyka interpretace (k modernímu prozaickému textu). Brno: Host, 2003, ISBN 80-7294-080-5. Pechar, Jiří:. Interpretace a analýza literárního díla. Praha: Filosofia, 2002, ISBN 807007163X. Germušková, M.:. Literárny text v didaktickej komunikácii. Prešov: FHPV PU, 2003, ISBN 80-88697-16-6. Valenta, J.:. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008, ISBN 80-901954-1-5. Číková, D.:. Pedagogicko-didaktické aspekty výuky českého jazyka na 2. stupni ZŠ (s důrazem na literární složku předmětu). Brno: PF MU, 2008, rigorózní práce. Campbellová, J.:. Techniky arteterapie ve výchově. Praha: Portál 2005, ISBN 80-7178-428-1. Fišer, Z.:. Tři muži ve člunu a text. (Kolektivní psaní a kolektivní malba.) In Na stope slovám. Príručka tvorivého písania pre učitelov slovenského jazyka. Bratislava: ŠPN, 2007, s.98-101. ISBN 978-80-89225-35-4. Beránková, Eva:. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus,2002, ISBN 80-7238-182-2. Kožmín, Z.:. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995, ISBN 80-7187-037-4. Fišer, Z.:. Tvůrčí psaní. Brno: Paido, 2001, ISBN 80-85931-99-0. Slavík, J., Wawrosz, P.:. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky), II díl. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2004, ISBN 80-7290-066-8. Wilhelm, J. D.:. You Gotta BE the Book. New York: Teachers College Press, 1997, ISBN 9780807735664.

Požadavky

Aktivní účast, referát, krátká esej.

Garant

Mgr. Iva Mrkvičková, Ph.D.