Předmět Didaktika biologie I (KBI / DBIS1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / DBIS1 - Didaktika biologie I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cíl, úkoly a obsah vyučování v biologii. Vztah didaktiky a metodiky ve výuce.Rámcové vzdělávací programy.Didaktické zásady ve výuce biologii - zásady názornosti, aktivity a angažovanostisoustavnosti, přiměřenosti a trvalosti.Vyučovací postupy - induktivní, deduktivní.Vyučovací metody v biologii. Vyučovací metody výkladové - metody výkladu, rozhovoru, práce s knihou.Metody přímého studia - pozorování, školní pokusy, laboratorní práce.Prověřování a hodnocení vědomostí a dovedností v biologii. Opakování, zkoušení.Pracovní listy-tvorba pracovních listů, provedení didaktických nákresů.Organizační formy výuky - typy vyučovacích hodin, laboratorní práce, domácí úkoly.Přírodovědné exkurze -typy exkurzí, plánování a vedení exkurzí.Potřeby a pomůcky ve výuce biologie. Demonstrace přírodnin.Didaktické testy-tvorba didaktických testůPříprava na hodiny biologie.
Získané způsobilosti
Absolvent získá teoretické znalosti z didaktiky biologiekteré jsou základním předpokladem pro pedagogickou praxi na SŠ2. absolvent porozumí požadavkům kladeným na přírodovědné vzdělání na SŠ3. studenti získají dovednosti pro tvorbu vyučovacích materiálů a pomůcek 4. absolvent se dokáže připravit na vyučovací hodinu, exkurzi a laboratorní cvičení
Literatura
Altmann, A.:. Metody a zásady ve výuce biologie. Praha, SPN, 1975. Petty, G.:. Moderní vyučování. Portál, 2006. Cangelosi, J. S.:. Strategie řízení třídy. Portál, 1994. Petty, G. Teaching today. Nelson Thornes, Cheltenham, 1998. Horník, F. - Altmann, A.:. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie. Praha, SPN, 1988.
Požadavky
Znalosti cílů, úkolů a obsahu vyučování biologie na SŠ v souvislosti s RVP. Studenti budou znát didaktické zásady, organizační formy a prostředky ,vyučovací metody a jejich uplatnění ve vyučovacím procesu. Studenti si osvojí tvorbu didaktických testů, nákresů a pracovních listů. Znají provedení laboratorních prácí, školních pokusů a přírodovědných exkurzí. Studenti zvládnou přípravu na hodiny biologie.
Garant
doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.