Předmět Didaktika biologie II (KBI / DBIZ2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / DBIZ2 - Didaktika biologie II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Výchovné působení ve výuce přírodopisu - zdravotní výchova, rozumová výchova, estetická, citová, pracovní a tělesná výchovaSkupinová výuka - organizace skupinové výukyDiskusní metody ve výuce přírodopisu.Problémová výuka - příprava na problémové vyučováníProjektové vyučování v přírodopisu.Aktivizující metody ve výuceMimotřídní a mimoškolní činnosti v přírodopisu.Mikrovýstupy (mikroteaching).Práce s literaturou, s odborným textem, funkce populární naučné literatury. Biologické atlasy, určovací klíče.Příprava na hodiny přírodopisu. Plánování a evaluaci výuky přírodopisu.
Získané způsobilosti
1. absolvent získá znalosti a dovednosti pro přípravu a následnou realizací všech vyučovacích forem vzdělávání v přírodopisu na ZŠ2. student dokáže využívat různých metod a postupů a činností ve výuce přírodopisu3. absolvent je schopen organizovat problémovou výuku, skupinovou výuku, používat diskusní metody a aktivně přistupovat 4. absolvent dokáže aktivně řešit požadavky přírodovědného vzdělání (dané rámcovými vzdělávacími programy)
Literatura
Petty, G.:. Moderní vyučování. Portál, 2006. Altmann, A.:. Pomůcky pro výuku biologii. Praha, SPN, 1971. Altmann, A. - Lišková, E.:. Praktikum ze zoologie. Praha, SPN, 1979. Altmann, A.:. Přírodniny ve vyučování přírodopisu a biologii. Praha, SPN, 1996. Petty, G. Teaching today. Nelson Thornes, Cheltenham, 1998. Altmann, A. - Horník, F.:. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie. Praha, SPN, 1988.
Požadavky
1. Studenti budou schopni připravit se na různé typy výuky přírodopisu (vyučovací hodiny, laboratorní práce, přírodovědné exkurze)2. Studenti budou mít znalosti o aktivizujících metodách, metodách diskusních, problémové výuce a skupinové výuce.3. Studenti prokáží dobré komunikační a organizační dovednosti.
Garant
doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.