Předmět Didaktika biologie I (KBI / DIDS1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / DIDS1 - Didaktika biologie I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cíl, úkoly a obsah vyučování v biologii. Vztah didaktiky a metodiky ve výuce. Rámcové vzdělávací programy.Didaktické zásady ve výuce biologii - zásady názornosti, aktivity a angažovanostisoustavnosti, přiměřenosti a trvalosti.Vyučovací postupy - induktivní, deduktivní.Vyučovací metody v biologii.Vyučovací metody výkladové - metody výkladu, rozhovoru, práce s knihou.Metody přímého studia - pozorování, školní pokusy, laboratorní práce.Prověřování a hodnocení vědomostí a dovedností v biologii. Opakování, zkoušení.Pracovní listy-tvorba pracovních listů, provedení didaktických nákresů.Organizační formy výuky - typy vyučovacích hodin, laboratorní práce, domácí úkoly.Přírodovědné exkurze -typy exkurzí, plánování a vedení exkurzí.Potřeby a pomůcky ve výuce biologie. Demonstrace přírodnin.Didaktické testy-tvorba didaktických testůPříprava na hodiny přírodopisu
Získané způsobilosti
1. absolvent získá teoretické znalosti z didaktiky přírodopisu, které jsou základním předpokladem pro pedagogickou praxi na ZŠ2. absolvent porozumí požadavkům kladeným na přírodovědné vzdělání na ZŠ3. student získají dovednosti pro tvorbu vyučovacích materiálů a pomůcek 4. absolvent se dokáže připravit na vyučovací hodinu, exkurzi a laboratorní cvičení
Literatura
Petty G.:. Moderní vyučování. Portál. 2006. Maňák J.:. Nárys didaktiky, Brno.1994. Cangelosi J. S.:. Strategie řízení třídy. Portál, 2006. Petty G.:. Teaching today. Nelson Thornes, Cheltenham, 1998. Kočárek E., Pavlíček V.:. Úvod do všeobecné didaktiky geologie. 1990. Horník F., Altmann A.:. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie, SPN Praha. 1988.
Požadavky
Znalosti cílů, úkolů a obsahu vyučování přírodopisu na ZŠ v souvislosti s RVP. Studenti budou znát didaktické zásady, organizační formy a prostředky ,vyučovací metody a jejich uplatnění ve vyučovacím procesu. Studenti si osvojí tvorbu didaktických testů, nákresů a pracovních listů. Znají provedení laboratorních prácí, školních pokusů a přírodovědných exkurzí. Studenti zvládnou přípravu na hodiny přírodopisu.plnění zadaných seminárních prací, aktivní účast na seminářích
Garant
prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Vyučující
prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.