Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika biologie II (KBI / DIDS3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / DIDS3 - Didaktika biologie II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Výchovné působení ve výuce biologie- zdravotní výchova, rozumová výchova, estetická, citová, pracovní a tělesná výchovaSkupinová výuka- organizace skupinové výukyDiskusní metody ve výuce biologiePproblémová výuka, badatelsky orientovaná výukaProjektové vyučování v přírodopiseAktivizující metody ve výuceMimotřídní a mimoškolní činnosti v biologiiMikrovýstupy (mikroteaching).Práce s literaturou, s odborným textem, funkce populární naučné literatury. Biologické atlasy, určovací klíče.Příprava na hodiny přírodopisu. Plánování a evaluace výuky biologie

Získané způsobilosti

1. absolvent získá znalosti a dovednosti pro přípravu a následnou realizaci všech vyučovacích forem vzdělávání v biologii na SŠ2. student dokáže využívat různých metod a postupů a činností ve výuce biologie3. absolvent je schopen organizovat problémovou a badatelsky zaměřenou výuku, skupinovou výuku, používat diskusní metody 4. absolvent dokáže aktivně řešit požadavky biologického vzdělání (dané rámcovými vzdělávacími programy)

Literatura

Kyriacou Ch. :. Klíčové dovednosti učitele. Portál.2008. Petty G.:. Moderní vyučování. Portál. 2006. Maňák J.:. Nárys didaktiky, Brno.1994. Cangelosi J. S.:. Strategie řízení třídy. Portál, 2006. Petty G.:. Teaching today. Nelson Thornes, Cheltenham, 1998. Horník F., Altmann A.:. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie, SPN Praha. 1988.

Požadavky

1. Studenti budou schopni připravit se na různé typy výuky biologie (vyučovací hodiny, laboratorní práce, přírodovědné exkurze)2. Studenti budou mít znalosti o aktivizujících metodách, metodách diskusních, problémové a badatelské výuce a skupinové výuce.3. Studenti prokáží dobré komunikační a organizační dovednosti.

Garant

prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.

Vyučující

prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.