Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Konstrukční úlohy I (KFY / KÚP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFY / KÚP1 - Konstrukční úlohy I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Seznámení s náplní cvičení, podmínky zápočtu, kontakt na cvičícího a konzultační hodiny.2. Rámcový vzdělávací program pro základní školy a jeho obsah týkající se konstrukčních úloh. Didaktické aspekty demonstračních a frontálních pokusů, skupinové práce. Bezpečnost při práci se stavebnicemi. Metodika práce se stavebnicemi. Rozdělení stavebnic Lego podle kategorií.3. Lego Duplo - stavebnice 9660 Jednoduché konstrukce. Možnosti zapojení do výuky v 1-3. třídě 1. stupně základního vzdělávání. Práce se stavebnicí podle obrázkového návodu. Fyzikální pozadí úloh.4. Lego Duplo - stavebnice 9656 Jednoduché stroje. Možnosti zapojení do výuky v 1-3. třídě 1. stupně. Práce se stavebnicí podle obrázkového návodu. Fyzikální pozadí úloh.5. Lego - stavebnice 9335 Letiště s kosmodromem, 9337 Přístav, 9348 Lidé různých povolání, 9389 Společnost. Možnosti zapojení do výuky v 3-4. třídě 1. stupně. Jednoduché stavby podle slovního zadání. Náročnější stavby podle obrazového návodu. Tvorba vlastního návodu v programu Lego Digital Designer.6. Lego WeDo - 9580 Konstrukční souprava. Možnosti zapojení do výuky v 5. třídě 1. stupně. Základy programování a automatizace.7. Lego Mindstorm - 9797 MINDSTORMS Education NXT. Možnosti zapojení do výuky v 5. třídě 1. stupně. Pokročilejší programování a základy automatizace.8. Full option science system (FOSS). Přírodovědné vzdělávání pro 1. stupeň. Úlohy 1-4: the first straw, weight watching, take me to your liter, the third degree.9. Systém FOSS - úlohy 5-6: the force, making connections.10. Systém FOSS - úlohy 7-8: current attractions click it.11. Používání nářadí a základy spojování dílů, pevné spojení: kontramatky, spojení pásů přeložením, pohyblivé spojení, hřídel. Firma Merkur a rozdělení stavebnic podle kategorií. Tvorba stacionárních modelů.12. Merkur - nestacionární modely - mechanika: páky, kladka pevná, kladka volná, kladkostroj.13. Merkur - nestacionární modely - mechanický převod: třecí, ozubený, řemenový.14. Kontrola zápočtových prací a udělení zápočtů.

Získané způsobilosti

Absolvent zvládá prakticky a metodicky základní konstrukční úlohy pro práci se stavebnicemi.

Literatura

KROPÁČ, J. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 223 s. Ediční řada Skripta. ISBN 80-244-0848-1. SCIGIEL, M., SCIGIELOVÁ, P. Kapitoly z technické zájmové činnosti: pro studující obor vychovatelství a učitelství 1. stupně základní školy. Brno: Paido, 2003, 77 s. ISBN 80-731-5045-X. HAVELKA, M., SERAFÍN, Č. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 170 s. Skripta (Univerzita Palackého). ISBN 80-244-0692-6. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Vyd. 1. Překlad Jakub Dobal. Praha: Portál, 1999, 199 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8205-X. Problematika zařazování stavebnice do výuky pracovního vyučování na 1. stupni základní školy. Praha: SPN, 1988. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, 208 s. ISBN 80-247-0374-2.

Požadavky

- vypracování vlastního návodu k úloze (grafický nebo slovní či písemný)- ktivní účast na semináři- splněná docházka (max. 3 absence)

Garant

PaedDr. Alena Poláchová, Ph.D.