Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Asistentská praxe II (KGE / ASPZ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / ASPZ2 - Asistentská praxe II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Během asistentské praxe si student nalezne sám (či s pomocí vyučující předmětu Asistentská praxe II.) svého přijímacího učitele a navštěvuje danou školu či vzdělávací centrum v časové dotaci 2 vyučovacích hodin týdně. Během asistentské praxe student absolvuje nejméně 7 hodin náslechů a rozborů výuky zeměpisu v jednotlivých ročnících či různých třídách daného ročníku. Zároveň absolvuje min. 3 mikrovýstupy v rozsahu 10 - 15 min. nejméně ve 3 vyučovacích hodinách (dle domluvy s cvičícím učitelem), kdy posluchač aktivně vstupuje do dílčích fází hodiny nebo se v průběhu hodiny věnuje skupině žáků či jednotlivým žákům. V průběhu asistentské praxe se posluchač zároveň podílí na organizaci výuky např. skrze přípravu pomůcek, školních pokusů, podkladů pro výuku, pomoc při sestavování a opravování písemných výstupů žáků aj. Zároveň se posluchač seznamuje s provozem školy, pedagogickou dokumentací a povinnostmi učitele zeměpisu.

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu

Literatura

Šupka, J. - Hofman, E. - Matoušek, A.:. Didaktika geografie II. Brno, MU, 1994. KÜHNLOVÁ, H. (1999):. Kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 145 s. KYRIACOU, CH. (2012):. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Portál, Praha, 164 s. SITNÁ, D. (2009):. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Portál, Praha, 150 s. PETTY, G. (2013):. Moderní vyučování. Portál, Praha, 562 s. PASCH, M. (2005):. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha, 416 s. LADOUSSE, G., P. (2004):. Role play. Oxford University Press, Oxford, 182 s. KOTEN, T. (2006):. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Hněvín, Most, 285 s. KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. (2002):. Školní didaktika. Portál, Praha, 448 s. GERSMEHL, P. (2008):. Teaching geography. Guilford Press, New York, 320 s. DELLER, S., PRICE, CH. (2007):. Teaching other subjects through English. Oxford University Press, Oxford, 151 s. BERGER, E., FUCHS, H. (2009):. Učíme děti učit se: praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. Fraus, Plzeň, 112 s. Kühnlová, H.:. Vybrané kapitoly z didaktiky geografie I. Praha, UK, 1997. ŠUPKA, J., HOFMANN, E. (1990):. Vybrané kapitoly z didaktiky regionální geografie. Masarykova univerzita, Brno, 66 s.

Požadavky

Minimálně 80 % účast posluchače na pedagogické praxi, odvedení min. 3 mikrovýstupů v rozsahu 10 - 15 min. ve 3 vyučovacích hodinách na klinické škole.

Garant

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jan DvořákMgr. Petra Karvánková, Ph.D.