Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Badatelsky orientované vyučov. zeměpisu (KGE / BOVG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / BOVG - Badatelsky orientované vyučov. zeměpisu, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Badatelsky orientované vyučování - obecné informace: historie, zásady, účel; BOV zeměpisu; specifické metody a formy vyučování zeměpisu skrze BOV (názorné vyučování, praktické vyučování), problémový přístup k výuce zeměpisu; Příprava školních (zeměpisných) projektů ve vazbě na BOV zeměpisu; Vhodné organizační formy výuky badatelsky orientovaného vyučování zeměpisu; terénní výuka - cíle, význam, organizace terénní výuky v rozdílných prostředích; Praktické příklady zeměpisných tématických celků vhodných k výuce skrze metody BOV

Získané způsobilosti

Účast studentů na semináři min. 80 %. Realizace vlastního výstupu na vybrané téma z didaktiky geografie v rámci semináře.Participation of students in the seminar - min. 80%. The realization of the output from the selected topic of didactics of geography.

Literatura

PAPÁČEK, M. (2010):. Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování: sborník příspěvků semináře 25. a 26. března 2010: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (DiBi 2010) [online]. JU, České Budějovice. ŘEZNÍČKOVÁ, D. (2012):. Geografie: aktivně, aktuálně a s aplikacemi: Přírodní vědy a matematika na středních školách v Praze: aktivně, aktuálně a s aplikacemi - projekt OPPA. P3K, Praha, 67 s. DOLEŽALOVÁ, E., KUČEROVÁ, A. (2004):. Hry v přírodě a s přírodou. Mladá fronta, Praha, 151 s. KOL. AUTORŮ (2000):. Inquiry and the national science education standards: a guide for teaching and learning. National Academy Press, Washington. 202 s. RAKOUŠOVÁ, A. (2008):. Integrace obsahu vyučování: integrované slovní úlohy napříč předměty. Grada, Praha, 158 s. ŘEZNÍČKOVÁ, D. A KOL. (2008):. Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině. PřF, UK, 184 s. FRIED.BOOTH, D., L. (2004):. Project work. Oxford University Press, Oxford, 127 s. FLICK, L., LEDERMAN, N. (2004):. Scientific inquiry and nature of science: implications for teaching, learning, and trachet education. Kluwer, Dordrecht, 453 s. SPLITTER, L., J., SHARP, A., M. (1995):. Teaching for Berger thinking: the clasroom community of inquiry. ACER, Melbourne, 268 s. FISHER, R., BALCAR, K. (2004):. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál, Praha, 172 s. TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. (2009):. Učíme v projektech. Portál, Praha, 173 s.

Požadavky

Účast studentů na semináři - min. 80 %. Realizace vlastního výstupu na vybrané téma badatelsky orientovaného vyučování zeměpisu v rámci semináře.

Garant

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.