Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika geografie I (KGE / DIG1G)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / DIG1G - Didaktika geografie I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Výzkum v didaktice geografie - aplikovaný/pedagogický; Specifické metody a formy ve výuce zeměpisu; Organizační formy výuky geografie, základní struktura vyučovací hodiny zeměpisu; Vybrané netradiční přístupy ve výuce zeměpisu, zeměpisné hry a kvizy; Nové trendy v geografickém vzdělávání; Od geografického kurikula k vyučovací hodině aneb specifika výuky vybrané oblasti geografického učiva - Základní zdroje dat a informací, Přírodní obraz Země (Kartografie a topografie, planetární geografie a fyzická geografie, nauka o krajině).

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu.

Literatura

MAŇÁK, J. (1997):. Alternativní metody a postupy. Masarykova univerzita, Brno, 90 s. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2004):. Cesty pedagogického výzkumu. Paido, Brno, 78 s. ŠUPKA, J., HOFMANN, E., MATOUŠEK, A. (1994):. Didaktika geografie II. Masarykova univerzita, Brno, 59 s. VÁVRA, J. (2006):. Didaktika geografie: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán. Technická univerzita v Liberci, Liberec, 92 s. KÜHNLOVÁ, H. (1999):. Kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 145 s. KYRIACOU, CH. (2012):. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Portál, Praha, 164 s. BELZ, H., SIEGRIST, M. (2011):. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Portál, Praha, 375 s. PETTY, G. (2013):. Moderní vyučování. Portál, Praha, 562 s. ŘEZNÍČKOVÁ, D. A KOL. (2008):. Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině. PřF, UK, 184 s. KOL. AUTORŮ (2001):. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Tauris, Praha, 98 s. ŠVEC, V., ŠIMONÍK, O., FILOVÁ, H. (2002):. Praktikum didaktických dovedností. Masarykova univerzita, Brno, 90 s. KUČEROVÁ, S. (2012):. Proměny územní struktury základního školství v Česku. ČGS, Praha, 209 s. CANGELOSI, J., S. (2006):. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál, Praha, 289 s. KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. (2002):. Školní didaktika. Portál, Praha, 448 s. GERSMEHL, P. (2008):. Teaching geography. Guilford Press, New York, 320 s. KÜHNLOVÁ, H. (1997):. Vybrané kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 55 s. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003):. Výukové metody. Paido, Brno, 219 s.

Požadavky

Účast studentů na semináři - min. 80 %. Realizace vlastního výstupu na vybrané téma z didaktiky geografie v rámci semináře.

Garant

doc. RNDr. Dagmar Popjaková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.doc. RNDr. Dagmar Popjaková, Ph.D.