Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika geografie II (KGE / DIG2G)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / DIG2G - Didaktika geografie II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Žák a učení v zeměpise: hodnocení žákova učení a jeho kvalita - odlišné cesty žákova učení; samostatné učení - individuální cesta; práce s talentovanými žáky - zeměpisné soutěže; zkoušení a perspektiva; škálové hodnocení, slovní hodnocení. Tvorba otázek ve výuce zeměpisu. Problematiky fixace a evaluace učiva v zeměpise; Didaktické zásady a jejich použití v praktické výuce zeměpisu. Učitel zeměpisu a jeho odborný růst; Od geografického kurikula k vyučovací hodině aneb specifika výuky socioekonomické geografie: obyvatelstvo a sídla, zemědělství, průmysl, doprava a spoje, služby a cestovní ruch, politická geografie; Od geografického kurikula k vyučovací hodině aneb specifika výuky regionálního zeměpisu: Obecný a regionální zeměpis a jeho provázanost, regionální zeměpis světa, regionální zeměpis České republiky. Zásada využití poznatků z místní krajiny pro výuku zeměpisu.

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu

Literatura

ŘEZNÍČKOVÁ, D. (2012):. Geografie: aktivně, aktuálně a s aplikacemi: Přírodní vědy a matematika na středních školách v Praze: aktivně, aktuálně a s aplikacemi - projekt OPPA. P3K, Praha, 67 s. KÜHNLOVÁ, H. (1999):. Kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 145 s. KYRIACOU, CH. (2012):. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Portál, Praha, 164 s. SITNÁ, D. (2009):. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Portál, Praha, 150 s. PETTY, G. (2013):. Moderní vyučování. Portál, Praha, 562 s. PASCH, M. (2005):. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha, 416 s. KUČEROVÁ, S. (2012):. Proměny územní struktury základního školství v Česku. ČGS, Praha, 209 s. ŠKODA, J., DOULÍK, P. (2011):. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Grada, Praha, 206 s. LADOUSSE, G., P. (2004):. Role play. Oxford University Press, Oxford, 182 s. KOTEN, T. (2006):. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Hněvín, Most, 285 s. KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. (2002):. Školní didaktika. Portál, Praha, 448 s. GERSMEHL, P. (2008):. Teaching geography. Guilford Press, New York, 320 s. DELLER, S., PRICE, CH. (2007):. Teaching other subjects through English. Oxford University Press, Oxford, 151 s. BERGER, E., FUCHS, H. (2009):. Učíme děti učit se: praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. Fraus, Plzeň, 112 s. KÜHNLOVÁ, H. (1997):. Vybrané kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 55 s. ŠUPKA, J., HOFMANN, E. (1990):. Vybrané kapitoly z didaktiky regionální geografie. Masarykova univerzita, Brno, 66 s.

Požadavky

Účast studentů na semináři - min. 80 %. Realizace vlastního výstupu na vybrané téma z didaktiky geografie v rámci semináře.

Garant

doc. RNDr. Dagmar Popjaková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.