Předmět Didaktika geografie III (KGE / DIG3Z)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / DIG3Z - Didaktika geografie III, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Didaktika regionální geografie2. Didaktika zeměpisu místního regionu3. Regionální geografie České republiky4. Didaktika Evropy a jejích regionů5. Makroregiony světa a světový oceán6. Modelové regiony světa7. Didaktická analýza tématického celku8. Problémový přístup ve výuce zeměpisu9. Problémový přístup ve výuce zeměpisu10. Integrované pojetí výuky zeměpisu11. Metoda "team-teaching" a její uplatnění ve výuce na ZŠ12. Vybrané netradiční metody a formy výuky zeměpisu13. Prezentace seminárních prací14. Prezentace seminárních prací
Získané způsobilosti
Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu (viz.) a obsahu předmětu (viz.).
Literatura
Kol.:. Bílá kniha. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. MŠMT, Praha, 98 s. 2001. Kühnlová, H.:. Kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, UK, Praha, 145 s. 1999. Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Portál, Praha, 155 s. 1996. Belz, H., Siegrist, M.:. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Portál, Praha, 375 s. 2001. Průcha, J.:. Moderní pedagogika. Portál, Praha, 496 s. 1997. Petty, G.:. Moderní vyučování. 2. vyd. Portál, Praha, 380 s. 2002. Pasch, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha, 424 s. 1998. Švec, V. a kol.:. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. Pedagogická fakulta MU, Brno, 90 s. 2002. Kol.:. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha, 113 s. 2004. Kühnlová, H.:. Vybrané kapitoly z didaktiky geografie I. Karolinum, UK, Praha, 55 s. 1997.
Požadavky
vypracují a prezentují seminární práci na zadané téma
Garant
Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.