Předmět Globální rozvojové vzdělávání (KGE / GRVG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / GRVG - Globální rozvojové vzdělávání, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Co to je globální dimenze a jak vzniklo globální rozvojové vzdělávání v České republice?; Dotazování, kritické myšlení a kritická gramotnost; Výukové strategie a nástroje pro výuku v globální dimenzi; Jak zapojit globální dimenzi do kurikula a dalších školních aktivit?; Principy globálního rozvojového vzdělávání a jeho uplatnění ve školské praxi; Integrované pojetí výuky zeměpisu; Jak může výuka zeměpisu přispívat výuce průřezových témat a naopak? Vazby zeměpisného obsahu na průřezová témata a jeho význam při utváření klíčových kompetencí.
Získané způsobilosti
Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu
Literatura
LEWIS, G., BEDSON, G. (2006):. Games for children. Oxford University Press, Oxford, 148 s. PIKE, G., SELBY, D., CAHOVÁ, M., CAHA, M. (1994):. Globální výchova. Grada Publishing, Praha, 322 s. KASÍKOVÁ, H. (2004):. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Karolinum, Praha, 179 s. VERNER, P. (2007):. Mediální výchova: průřezové téma. Albra, Úvaly, 106 s. CÍLKOVÁ, E., SCHÖNEROVÁ, P. (2007):. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Portál, Praha, 167 s. MOREE, D., JANSKÁ, I. (2008):. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Člověk v tísni, Praha, 110 s. PIKE, G., SELBY, D., CAHA, M. (2000):. ní a hry pro globální výchovu 1. Portál, Praha, 253 s. BAAR, V., HOUDKOVÁ, Z. (2010):. Výchova k myšlení v globálních a evropských souvislostech: učební text k průřezovému tématu podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. ČGS, Praha, 65 s. HORKÁ, H. (2000):. Výchova pro 21. století: koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Paido, Brno, 127 s.
Požadavky
Účast studentů na semináři - min. 80 %. Vytvoření vlastní semestrální práce zpracovávající vybrané téma globálního rozvojového vzdělávání a její prezentace v rámci semináře.
Garant
Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.