Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do didaktiky geografie (KGE / UDIG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / UDIG - Úvod do didaktiky geografie, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Proč učit didaktiku geografie, proč učit geografii?; Struktura geografického vzdělávání - cíle výuky geografie v kontextu s obecnými vzdělávacími cíli, vzdělávací význam geografie deklarovaný Mezinárodní chartou geografického vzdělávání; Standardy geografického vzdělávání. Mezinárodní geografická unie (IGU) a její přínos geografickému vzdělávání; Národní vzdělávací program (Bílá kniha); Rámcový vzdělávací program (RVP ZV), metodika tvorby školního vzdělávacího programu (ŠVP ZV) a zeměpisné kurikulum; Celková koncepce geografického vzdělávání na ZŠ; Rozvíjení a využívání různých zdrojů a pomůcek, moderních informačních technologií pro výuku geografie; Výtvarný projev ve výuce zeměpisu a jeho funkce: náčrty, schémata a obrazy a jejich správné použití ve výuce; Vyučování jako obousměrný proces: vztah učitel a žák; Klíčové dovednosti učitele zeměpisu, praktiky sebereflexe; Motivace ve výuce zeměpisu. Chvála a kritika; Kázeň a řešení problémů.

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu

Literatura

ŠUPKA, J., HOFMANN, E., MATOUŠEK, A. (1994):. Didaktika geografie II. Masarykova univerzita, Brno, 59 s. VOGEL, W. (2009):. Jak se učí učitelé?: tipy a triky pro každodenní život učitelů. Fraus, Plzeň, 111 s. MAŇÁK, J., JANÍK, T., ŠVEC, V. (2008):. Kurikulum v současné škole. Paido, Brno, 127 s. PRŮCHA, J. (2013):. Moderní pedagogika. Portál, Praha, 483 s. KOL. AUTORŮ (2001):. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Tauris, Praha, 98 s. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (2007):. Pedagogika pro učitele: školský systém v českých zemích: vzdělávací politika a řízení školství: podoby vyučování a třídní management: hodnocení ve vyučování: pedagogická diagnostika: práce výchovného poradce. Grada, Praha, 402 s. ŠVEC, V., ŠIMONÍK, O., FILOVÁ, H. (2002):. Praktikum didaktických dovedností. Masarykova univerzita, Brno, 90 s. KOL. AUTORŮ (2007):. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha, 124 s. BRDIČKA, B. (2003):. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Pedagogická fakulta, UK v Praze, Praha, 122 s. KYRIACOU, CH. (2005):. Řešení výchovných problémů ve škole. Portál, Praha, 151 s. GERSMEHL, P. (2008):. Teaching geography. Guilford Press, New York, 320 s. KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006):. Teorie a praxe projektové výuky. Masarykova univerzita, Brno, 160 s. ŠIMONÍK, O. (2005):. Úvod do didaktiky základní školy. MSD, Brno, 140 s.

Požadavky

Minimálně 80% účast studenta na cvičeních, zpracování vlastního výstupu na zvolené téma v rámci probírané látky.

Garant

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.