Předmět Vstupní pedagogická praxe ze zeměpisu (KGE / VPPZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / VPPZ - Vstupní pedagogická praxe ze zeměpisu, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Během vstupní pedagogické praxe ze zeměpisu se student účastní výuky na klinické škole. Zde absolvuje nejméně 7 hodin náslechů a rozborů výuky, poté 2 mikrovýstupy v rozsahu 10 - 20 min. nejméně ve 2 vyučovacích hodinách. Během vstupní pedagogické praxe ze zeměpisu se student dále seznamuje s provozem školy, pedagogickou dokumentací a především pomáhá učiteli s přípravou pomůcek, školních pokusů, podkladů pro výuku, opravováním písemných prací či organizací terénní výuky aj. a to v celkovém rozsahu nejméně 7 vyučovacích hodin.
Získané způsobilosti
Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu a obsahu předmětu.
Literatura
KÜHNLOVÁ, H. (1999):. Kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 145 s. MAŇÁK, J., JANÍK, T., ŠVEC, V. (2008):. Kurikulum v současné škole. Paido, Brno, 127 s. PRŮCHA, J. (2013):. Moderní pedagogika. Portál, Praha, 483 s. PETTY, G. (2013):. Moderní vyučování. Portál, Praha, 562 s. KOL. AUTORŮ (2001):. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Tauris, Praha, 98 s. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (2007):. Pedagogika pro učitele: školský systém v českých zemích: vzdělávací politika a řízení školství: podoby vyučování a třídní management: hodnocení ve vyučování: pedagogická diagnostika: práce výchovného poradce. Grada, Praha, 402 s. ŠVEC, V., ŠIMONÍK, O., FILOVÁ, H. (2002):. Praktikum didaktických dovedností. Masarykova univerzita, Brno, 90 s. KOL. AUTORŮ (2007):. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha, 124 s. KYRIACOU, CH. (2005):. Řešení výchovných problémů ve škole. Portál, Praha, 151 s. GERSMEHL, P. (2008):. Teaching geography. Guilford Press, New York, 320 s. KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006):. Teorie a praxe projektové výuky. Masarykova univerzita, Brno, 160 s. ŠIMONÍK, O. (2005):. Úvod do didaktiky základní školy. MSD, Brno, 140 s. KÜHNLOVÁ, H. (1997):. Vybrané kapitoly z didaktiky geografie. Karolinum, Praha, 55 s. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003):. Výukové metody. Paido, Brno, 219 s.
Požadavky
Min. 80 % účast posluchače na pedagogické praxi, odvedení 2 mikrovýstupů v rozsahu 10 - 20 min. ve 2 vyučovacích hodinách na klinické škole.
Garant
Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.