Předmět Základy přírodovědy IV - nebiologické (KGE / ZPNP4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / ZPNP4 - Základy přírodovědy IV - nebiologické, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Didaktika přírodovědy. Její předmět, metody, cíle.2. Složky nebiologické části přírodovědy - fyzika, astronomie, geologie3. Fyzikální složka přírodovědy (SI, postavení fyziky, vztahy mezi přírodními vědami, fyz. tématika na I. st.)4. Mechanika a termika na I. stupni. Postavení v systému fyz. disciplin5. Elektřina a magnetismus na I. stupni. Postavení v systému fyz. disciplin. Technika6. Gravitační pole, pohyby v gravitačním poli7. Astronomické téma na I. stupni. Kosmogonie, sluneční soustava.8. Kosmonautika - nejnovější astronomické poznatky9. Geologická tématika na I. stupni. Nezbytné penzum geologických znalostí pro učitele.10. Pojmy všeobecné geologie, regionalita v geologii, návaznost na geografii a vlastivědu11. Užitá geologie - přínos geologů pro lidskou společnost. Česká republika očima12.-14. Základní chemická tématika
Získané způsobilosti
Způsobilosti studenta po absolvování předmětu vycházejí zejména z cílů předmětu (viz.) a obsahu předmětu (viz.).
Literatura
Nový, S.:. Fyzikální část přírodovědy. Praha, SPN, 1989. Rozkopal, J.:. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství 1. st. ZŠ, 1. díl. České Budějovice, PF JU, 1994. Chábera, S. - Rozkopal, J.:. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství 1. st. ZŠ, 4. díl. České Budějovice, PF JU, 1997.
Požadavky
Vypracují a obhájí (prezentace) seminární práci na vybrané téma týkající se probírané látky, splní docházku na cvičení (85%), úspěšně absolvují v zápočtovém týdnu závěrečný kontrolní test z probírané látky, předloží seznam prostudované literatury.
Garant
Mgr. Petra Karvánková, Ph.D.