Předmět Počítačem podporovaná výuka matematiky (KIN / XCALM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / XCALM - Počítačem podporovaná výuka matematiky, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Počítačové kognitivní technologie pro výuku matematiky2. pedagogické a psychologické aspekty nasazení kognitivních technologií ve vzdělávání3. omezení a rizika nasazení počítače do výuky matematiky (technická, pedagogická, oborová)4. formy práce a metodické postupy výuky, typická témata a úlohy5. kritéria evaluace výukového software6. jednotlivé typy technologií: a/ počítačové algebraické systémy, b/ prostředí dynamické geometrie, c/ mikrosvěty, d/ programy pro tvorbu grafů a tabulkové procesory7. tvorba výukových materiálů, použití Internetu pro jejich šíření, zařazení do blended learning kurzů8. IT jako pomůcka pro pedagogický výzkum.
Získané způsobilosti
Student rozumí různým aspektům výuky matematiky pomocí počítače z didaktického, matematického i technologického aspektu. Je schopen takovou výuku připravit a analyzovat.
Literatura
Solomon, C. Computer Environments for Children: A Reflection on Theories of Learning and Education, MIT Press, 1986. JAIN, L. C., TEDMAN, R. A., TEDMAN, D. K. Evolution of Teaching and Learning Paradigms in Intelligent Environment, New York: Springer, 2007. BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Brno: Computer Press 2006. LABORDE, J.-M. Intelligent Learning Environments: The Case of Geometry (NATO ASI Series/Computer and System Sciences), New York: Springer, 1995. HOYLES, C., NOSS, R. Learning Mathematics and Logo, MIT Press, 1992. OLDKNOW, A.J., SMITH, D. V. Learning Mathematics with Micros (Mathematics and Applications), Ellis Horwood Publ.,1983. HEID, M. K., BLUME, G. W. (eds.):. Research on Technology and the Teaching and Learning of Mathematics: Syntheses, Cases and Perspectives, Volume I: Research Syntheses. Charlotte, NC: IAP, 2008. HEID, M. K., BLUME, G. W. (eds.):. Research on Technology and the Teaching and Learning of Mathematics: Syntheses, Cases and Perspectives, Volume II: Cases and Perspectives. Charlotte, NC: IAP, 2008.
Požadavky
Seminární projekt - student samostatně zpracuje pasáž výuky matematiky pomocí počítače a dle upřesnění realizuje menší výzkum nebo připraví odbornou metodickou stať pro využití počítače ve výuce.
Garant
doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D.