Předmět Tvorba kurikula pro předmět informatika (KIN / XCSIC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / XCSIC - Tvorba kurikula pro předmět informatika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Specifika výuky pomocí počítače, metody a formy práce2. Formulace cílů výuky a diagnostika jejich splnění3. Klíčové kompetence a jejich postavení v přípravě výuky4. Pojmová výuka, aktivity a úlohy směřující k pochopení pojmů5. Speciální techniky (individualizace výuky, hodnocení žáka, experiment)6. Projektová výuka a její příprava, skupinová výuka7. Příprava kurikula u e-learningu
Získané způsobilosti
Student rozumí různým aspektům tvorby kurikula, cílům výuky, národním dokumentům vytvářejícím rámec pro tvorbu školního kurikula informatika (informačně technologického základu). Je schopen analyzovat a vytvářet části tohoto kurikula.
Literatura
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno, Paido, 1999. SCHUBET, S., SCHWILL, A.:. Didaktik der Informatik. Heidelberg: Spektrum Akademischer Verlag, 2004. TOMEI, L. A.:. Encyclopedia of Information Technology Curriculum Integration .London: Information Science Reference, 2008. HUČÍNOVÁ, L. Klíčové kompetence. Praha, Ústav pro informace ve vzdělávání. 2005. http://www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=156. HANSÉN, J. Preparing students for curriculum making. In: Journal of Curriculum Studies. Vol. 3 No. 20. University of Western Ontario, 1998. CHALUPA, B. Tvořivé myšlení. Brno, Barrister a Principal, 2005. GAVORA, P. Výzkumné metody pedagogice. Brno, Paido, 1996.
Požadavky
Seminární projekt - student samostatně zpracuje/analyzuje určenou pasáž výuky informatiky a dle upřesnění realizuje menší výzkum nebo připraví odbornou metodickou stať pro výuku některého tematického celku.
Garant
doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D.