Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky I (KMA / DMA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / DMA1 - Didaktika matematiky I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Poznávací proces, pojmotvorný proces, formální učení, jJazyk matematiky a jeho znakové charakteristiky2. Motivace ve vyučování matematice3. Argumentace a dokazování4. Matematická gramotnost v pojetí PISA, mezinárodní srovnávací studie TIMSS5. Experimentování v matematice6. Fylogeneze a ontogeneze v poznávacím procesu7. Práce s talentovanými žáky v matematice (soutěže)8. Vyučování matematice a žáci se specifickými potřebami9. Algebraické výrazy - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ10. Rovnice a nerovnice - fylogeneze, slovní úlohy11. Funkce - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ Modelování a matematizace reálných situací, mezipředmětové vztahy12. Práce s daty13. Číselné obory14. Kombinatorika

Získané způsobilosti

Získání znalostí z didaktiky matematiky a jejich propojení se zkušenostmi a představami studentů.

Literatura

HEJNÝ, M., KUŘINA, F.:. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.):. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha : UK v Praze, PedF. 2004. FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H.:. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Základní vzdělávání. Praha : Prometheus, 80 str. 2006. KUBĺNOVÁ, M.:. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha : PedF UK v Praze. 2002. KOŠČ, L.:. Psychológia matematických schopností. Bratislava, SPN, 1972. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. (2004). www.vuppraha.cz. FUCHS, E. a kol.:. Standardy a testové úlohy z matematiky pro ZŠ. Praha : Prometheus. 1998. HEJNÝ, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN. 1990. HIEBERT, J. S. , GROWS, D.A.:. The effects of classroom mathematics teaching on students´ learning. In F.K. Lester, Jr. (ed.) Second Handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 371-404. 2007. HAREL, G., SOWDER, L.:. Toward Comrehensive perspective on the learning and teaching of proof. In F.K. Lester, Jr. (ed.) Second Handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 805-842. 2007. Učebnice matematiky pro základní školy. MOJŽÍŠEK, L.:. Vyučovací metody. Praha, SPN, 1975.

Požadavky

Aktivní účast v semináři, seminární práce a její prezentace.

Garant

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.

Vyučující

doc. RNDr. Helena Binterová, Ph.D.doc. RNDr. Helena Binterová, Ph.D.