Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky II (KMA / DMA2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / DMA2 - Didaktika matematiky II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Práce učitele matematiky, její projektování, konceptuální mapy, Bloomova taxonomie2. ŠVP a jeho realizace, kompetence ve vyučování matematice, průřezová témata ve vyučování matematice3. Hodnocení ve vyučování matematice4. Rozvoj prostorové představivosti ve vyučování matematice5. Počítače ve vyučování matematice6. Historie matematiky ve vyučování matematice7. Učebnice ve vyučování matematice8. Projekty ve vyučování matematice9. Planimetrie - základní didaktické problémy na ZŠ a SŠ10. Planimetrie - geometrické konstrukce, měření délek, úhlů, obsahu11. Stereometrie - fylogeneze12. Stereometrie - mnohostěny, měření objemů a povrchů těles13. Goniometrie a trigonometrie14. Analytická geometrie

Získané způsobilosti

Vytvoření základu oborově didaktické kompetence učitele matematiky, tj. znalosti matematického obsahu, jeho didaktického zpracování a přehledu o možnostech realizace ve školské praxi.

Literatura

HEJNÝ, M., KUŘINA, F.:. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.):. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha : UK v Praze, PedF. 2004. KIERAN, C.:. Learning and teaching of algebra at the Middle school through college levels: building meaning for symbols and their manipulation. In F.K. Lester, Jr. (ed.) Second Handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 707-762. 2007. FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H.:. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Základní vzdělávání. Praha : Prometheus, 80 str. 2006. KUBĺNOVÁ, M.:. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha : PedF UK v Praze. 2002. KOŠČ, L.:. Psychológia matematických schopností. Bratislava, SPN, 1972. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. (2004). www.vuppraha.cz. FUCHS, E. a kol.:. Standardy a testové úlohy z matematiky pro ZŠ. Praha : Prometheus. 1998. HEJNÝ, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN. 1990. BATTISTA, M.T.:. The development of geometric and spatial thinking. In F.K. Lester, Jr. (ed.) Second Handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 843-908. 2007. Učebnice matematiky pro základní školy. MOJŽÍŠEK, L.:. Vyučovací metody. Praha : SPN. 1975.

Požadavky

Aktivní účast v semináři, seminární práce a její prezentace.

Garant

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.

Vyučující

doc. RNDr. Helena Binterová, Ph.D.doc. RNDr. Helena Binterová, Ph.D.