Předmět Zpracování didaktického textu (KMA / XZDIT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / XZDIT - Zpracování didaktického textu, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vzdělávací programy u nás i ve světěVyučování matematice v celkovém pojetí výchovně vzdělávací soustavyMetody a formy práce, metoda genetické paralelyStyly učení, transformační funkce učebnic, korelace s kurikulárními dokumenty, evaluace učebnicVztah mezi teorií a praxí v matematiceVztah mezi matematikou a modelovánímMatematika a pedagogický výzkumVýzkum týkající se učebních textů a jeho výsledky
Získané způsobilosti
Absolvent získá základní přehled o moderních didaktických metodách. Seznámí se s jejich výhodami i omezeními a bude schopen diferencovaného přístupu k vlastní výuce podle specifických potřeb jednotlivých součástí školské matematiky.
Literatura
HEJNÝ, M., KUŘINA, F.:. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.):. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. PedF UK, Praha, 2004. FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H.:. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Základní vzdělávání. Praha : Prometheus, 80 str. 2006. FUCHS, E. a kol.:. Standardy a testové úlohy z matematiky pro ZŠ. Praha : Prometheus. 1998. HEJNÝ, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava, 1990. HIEBERT, J. S. , GROWS, D. A.:. The effects of classroom mathematics teaching on students´ learning. In F.K. Lester, Jr. (ed.): Second Handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 371-404, 2007. HAREL, G., SOWDER, L.:. Toward Comrehensive Perspective on The Learning And Teaching of Proof. In: F.K. Lester, Jr. (ed.): Second Handbook of Research on Mathematics Teaching And Learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 805-842, 2007. Učebnice matematiky pro základní a střední školy.
Požadavky
Základní orientace v didaktice školské matematiky.
Garant
doc. RNDr. Helena Binterová, Ph.D.