Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zpracování didaktického textu (KMA / XZDIT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / XZDIT - Zpracování didaktického textu, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vzdělávací programy u nás i ve světěVyučování matematice v celkovém pojetí výchovně vzdělávací soustavyMetody a formy práce, metoda genetické paralelyStyly učení, transformační funkce učebnic, korelace s kurikulárními dokumenty, evaluace učebnicVztah mezi teorií a praxí v matematiceVztah mezi matematikou a modelovánímMatematika a pedagogický výzkumVýzkum týkající se učebních textů a jeho výsledky

Získané způsobilosti

Absolvent získá základní přehled o moderních didaktických metodách. Seznámí se s jejich výhodami i omezeními a bude schopen diferencovaného přístupu k vlastní výuce podle specifických potřeb jednotlivých součástí školské matematiky.

Literatura

HEJNÝ, M., KUŘINA, F.:. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.):. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. PedF UK, Praha, 2004. FUCHS, E., HOŠPESOVÁ, A., LIŠKOVÁ, H.:. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Základní vzdělávání. Praha : Prometheus, 80 str. 2006. FUCHS, E. a kol.:. Standardy a testové úlohy z matematiky pro ZŠ. Praha : Prometheus. 1998. HEJNÝ, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava, 1990. HIEBERT, J. S. , GROWS, D. A.:. The effects of classroom mathematics teaching on students´ learning. In F.K. Lester, Jr. (ed.): Second Handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 371-404, 2007. HAREL, G., SOWDER, L.:. Toward Comrehensive Perspective on The Learning And Teaching of Proof. In: F.K. Lester, Jr. (ed.): Second Handbook of Research on Mathematics Teaching And Learning. Charlotte : Information Age Publishing., str. 805-842, 2007. Učebnice matematiky pro základní a střední školy.

Požadavky

Základní orientace v didaktice školské matematiky.

Garant

doc. RNDr. Helena Binterová, Ph.D.