Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika I (KNJ / DID1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / DID1 - Didaktika I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výuka NJ - návaznost na zkušenosti studentů; východiska, předpoklady výuky NJ, cíle, základní pojmy didaktiky2. Seznámení se základní didaktickou literaturou3. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ4. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ5. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ6. Práce se slovní zásobou7. Práce se slovní zásobou8. Práce se slovní zásobou9. Gramatika ve výuce10. Gramatika ve výuce11. Gramatika ve výuce12. Gramatika ve výuce13. Pravopis14. Zápočet

Získané způsobilosti

Studenti se orientují v problematice jazykových prostředků a umí znalosti uplatnit v praxi.

Literatura

TRIM, John L. M. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen ; [Niveau A 1, A 2, B 1, B 2, C 1, C 2]. 6. Aufl. Berlin: Langenscheidt, 2006. ISBN 34-684-9469-6. Aktuální učebnice němčiny pro 2. stupeň ZŠ, odborné články z časopisu Cizí jazyky (nakl. Fraus, nakl. Tribun); Frühes Deutsch (Goethe-Institut). JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. PORTMANN-TSELIKAS, Paul R. Grammatikunterricht als Schule der Aufmerksamkeit. Zur Rolle grammatischen Wissens im gesteuerten Spracherwerb. [online]. Babylonia. 2003/2, [cit. 05. 05. 2012]. Erreichbar unter: http://babylonia.ch/de/archiv/anni-precedenti/2003/nummer-2-03/. WIDLOK, Beate, ed. Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. Neubearbeitung. München: Goethe Institut, 2010. ISBN 978-393-9670-384. DIELING, Helga a Ursula HIRSCHFELD. Phonetik lehren und lernen. 4. Aufl. München [u.a.]: Langenscheidt, 2007. ISBN 978-346-8496-547. Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. 1. vyd. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2008. [cit. 2012-05-05]. Dostupné z http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP-ZSS_kor-final.pdf. ISBN 978-80-87000-25-0. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. HÄUSSERMANN, Ulrich a Hans-Eberhard PIEPHO. Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache: Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: Iudicium, 1996. ISBN 38-912-9269-4. HEYD, Gertraude. Deutsch lehren: Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweiterte Aufl. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991. ISBN 34-250-4373-0. FUNK, Hermann a Michael KOENIG. Grammatik lehren und lernen. Fernstudienprojekt zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache: Teilbereich Deutsch als Fremdsprache; Fernstudieneinheit 1. BAUSCH, Karl-Richard., ed. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. Aufl. Tübingen: Francke, 2007. ISBN 978-377-2082-344. JANÍKOVÁ, Věra a Brigitte SORGER, eds. Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik am Beispiel Deutsch nach Englisch. Brno: Tribun EU, 2011. ISBN 978-802-6302-032.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce.

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.