Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika III (KNJ / DID3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / DID3 - Didaktika III, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Metody výuky cizího jazyka2. Metody výuky cizího jazyka3. Alternativní metody výuky NJ4. Didaktické hry5. Média ve výuce NJ6. Reálie, interkulturní učení7. Role motivace, projektové vyučování8. Techniky a strategie učení9. Techniky a strategie učení10. Práce se žáky s LMD11. Práce se žáky s LMD12. Práce s literárními texty13. Písňě a poezie ve výuce NJ14. Portfólio15. Zápočet

Získané způsobilosti

Po absolvování této disciplíny je student po didaktické stránce plně připraven k výkonu učitelského povolání.

Literatura

Aktuální učebnice němčiny pro 2. stupeň ZŠ, odborné články z časopisu Cizí jazyky (nakl. Fraus, nakl. Tribun); Frühes Deutsch (Goethe-Institut). PADRÓS, Alicia a Markus BIECHELE. Didaktik der Landeskunde. Berlin: Langenscheidt, 2009. ISBN 978-3-468-49643-1. JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. PERCLOVÁ, Radka. Evropské jazykové portfolio: [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. Praha: Fortuna, 2001. ISBN 80-716-8796-0. BISCHOF Monika, Viola KESSLING a Rüdiger KRECHEL. Landeskunde und Literaturdidaktik: Fernstudienprojekt zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache, Teilbereich Deutsch als Fremdsprache. Nachdruck. Berlin [u.a.]: Langenscheidt, 2007, Fernstudieneinheit, 3. ISBN 3-468-49677-X. BIMMEL, Peter a Ute RAMPILLON. Lernerautonomie und Lernstrategien: Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. 6. Aufl. Berlin [u.a.]: Langenscheidt, 2008, Fernstudieneinheit 23. ISBN 978-346-8496-516. NEUNER, Gerhard a Hans HUNFELD. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts: eine Einführung. 12. Aufl. Berlin [u.a.]: Langenscheidt, 2008 , Fernstudieneinheit, 31. ISBN 978-346-8496-769. HÄUSSERMANN, Ulrich a Hans-Eberhard PIEPHO. Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache: Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: Iudicium, 1996. ISBN 38-912-9269-4. HEYD, Gertraude. Deutsch lehren: Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweiterte Aufl. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991. ISBN 34-250-4373-0. BAUSCH, Karl-Richard., ed. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. Aufl. Tübingen: Francke, 2007. ISBN 978-377-2082-344. JANÍKOVÁ, Věra. Učebnice cizích jazyků a autonomní učení. Cizí jazyky. 2007, roč. 50, č. 4, s. 130-134. ISSN 1210-0811.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce.

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.