Předmět Didaktika III (KNJ / DID3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / DID3 - Didaktika III, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Metody výuky cizího jazyka2. Metody výuky cizího jazyka3. Alternativní metody výuky NJ4. Didaktické hry5. Média ve výuce NJ6. Reálie, interkulturní učení7. Role motivace, projektové vyučování8. Techniky a strategie učení9. Techniky a strategie učení10. Práce se žáky s LMD11. Práce se žáky s LMD12. Práce s literárními texty13. Písňě a poezie ve výuce NJ14. Portfólio15. Zápočet
Získané způsobilosti
Po absolvování této disciplíny je student po didaktické stránce plně připraven k výkonu učitelského povolání.
Literatura
Aktuální učebnice němčiny pro 2. stupeň ZŠ, odborné články z časopisu Cizí jazyky (nakl. Fraus, nakl. Tribun); Frühes Deutsch (Goethe-Institut). PADRÓS, Alicia a Markus BIECHELE. Didaktik der Landeskunde. Berlin: Langenscheidt, 2009. ISBN 978-3-468-49643-1. JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. PERCLOVÁ, Radka. Evropské jazykové portfolio: [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. Praha: Fortuna, 2001. ISBN 80-716-8796-0. BISCHOF Monika, Viola KESSLING a Rüdiger KRECHEL. Landeskunde und Literaturdidaktik: Fernstudienprojekt zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache, Teilbereich Deutsch als Fremdsprache. Nachdruck. Berlin [u.a.]: Langenscheidt, 2007, Fernstudieneinheit, 3. ISBN 3-468-49677-X. BIMMEL, Peter a Ute RAMPILLON. Lernerautonomie und Lernstrategien: Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. 6. Aufl. Berlin [u.a.]: Langenscheidt, 2008, Fernstudieneinheit 23. ISBN 978-346-8496-516. NEUNER, Gerhard a Hans HUNFELD. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts: eine Einführung. 12. Aufl. Berlin [u.a.]: Langenscheidt, 2008 , Fernstudieneinheit, 31. ISBN 978-346-8496-769. HÄUSSERMANN, Ulrich a Hans-Eberhard PIEPHO. Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache: Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: Iudicium, 1996. ISBN 38-912-9269-4. HEYD, Gertraude. Deutsch lehren: Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweiterte Aufl. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991. ISBN 34-250-4373-0. BAUSCH, Karl-Richard., ed. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. Aufl. Tübingen: Francke, 2007. ISBN 978-377-2082-344. JANÍKOVÁ, Věra. Učebnice cizích jazyků a autonomní učení. Cizí jazyky. 2007, roč. 50, č. 4, s. 130-134. ISSN 1210-0811.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce.
Garant
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.