Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika německého jazyka I (KNJ / DINZ1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / DINZ1 - Didaktika německého jazyka I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výuka NJ - návaznost na zkušenosti studentů; východiska, předpoklady výuky NJ, cíle, základní pojmy didaktiky2. Seznámení se základní didaktickou literaturou3. Úvodní seznámení s učebnicemi4. Vyučovací cíle; jazykové prostředky a řečové dovednosti5. Rámcový a školní vzdělávací program pro němčinu, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, portfolio6. Norimberská doporučení pro výuku cizího jazyka, interakce učitel - žák,7. Plánování výuky, příprava vyučovací hodiny, její realizace, analýza a hodnocení8. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ9. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ10. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ11. Práce se slovní zásobou12. Práce se slovní zásobou13. Práce se slovní zásobou14. Gramatika ve výuce

Získané způsobilosti

V oblasti didaktické připravenosti se absolvent bude dobře orientovat v možných metodických postupech pro nácvik výslovnosti a slovní zásoby.

Literatura

Häusermann, U. - Piepho, H.-E.:. Aufgabenhandbuch DaF. München 1995. Heyd, G.::. Deutsch lehren, Frankfurt/Main, Diesterweg , 1990. Gemeinsamer europäischer Refrenzrahmen für Sprachen. Langenscheidt 2002. Funk, H., Koenig, M.:. Grammatik lehren und lernen. Berlin/München/Wien 1999. Paul R. Portmann-Tselikas:. Grammatikunterricht als Schule der Aufmerksamkeit. Zur Rolle grammatischen Wissens im gesteuerten Spracherwerb. In: Babylonia, 2003/2. Bausch, K.-R. et al.:. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen. Francke Verlag 1989. Janíková, V. et al.:. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Brno 2000. Breitung, H. - Kirsch, D.:. Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. München Goethe-Institut, Dürr + Kessler Verlag, 1997. Odborné články z časopisu Cizí jazyky (nakl. Fraus); Frühes Deutsch (Goethe-Institut). Rámcový vzdělávací program pro ZŠ. Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Univerzita Palackého. Olomouc.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce, příprava vyučovací hodiny

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.