Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika německého jazyka III (KNJ / DINZ3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / DINZ3 - Didaktika německého jazyka III, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Metody výuky cizího jazyka2. Metody výuky cizího jazyka3. Alternativní metody výuky NJ4. Didaktické hry5. Média ve výuce NJ6. Reálie, interkulturní učení7. Role motivace, projektové vyučování8. Organizační formy výuky9. Dramatizace ve výuce10. Techniky a strategie učení11. Techniky a strategie učení12. Práce se žáky s LMD13. Kritéria hodnocení učebnic14. Evaluační postupy ve výuce a pro výuku

Získané způsobilosti

Na základě vhledu do historického vývoje metodických koncepcí bude schopen analyzovat výstavbu a využití učebnic pro ZŠ. Bude schopen metodicky přiměřeně připravit vyučovací hodinu německého jazyka, zvládne tvorbu projektových úkolů v oblasti práce s textem a s reáliemi. Osvojí si principy práce se žáky s lehkými mozkovými dysfunkcemi. Bude se orientovat v dostupných multimediálních programech a umět je využít pro praxi. Absolvent bude odborně připraven pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Dokáže se orientovat v odborné didaktické domácí i zahraniční literatuře, uvědomí si potřebu soustavného vzdělávání v oboru a naučí se využít veškerých dostupných informačních zdrojů ze svého oboru.

Literatura

Aktuální učebnice němčiny pro 2. stupeň ZŠ. Häusermann, U. - Piepho, H.-E. Aufgabenhandbuch DaF. München 1995. Heyd, G. Deutsch lehren, Frankfurt/Main, Diesterweg , 1990. Bausch, K.-R. et al. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen. Francke Verlag 1989. Bischof, Monika-Kessling,Viola. Krechel, Rüdiger:Landeskunde und Literaturdidaktik. Langenscheidt. Bimmel, Peter; Rampillon, Ute. Lernerautonomie und Lernstrategien. Langenscheidt. Neuner, G., Hunfeld, H. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin/München/Wien 1997. Janíková, V. et al. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Brno 2000. Odborné články z časopisu Cizí jazyky (nakl. Fraus); Frühes Deutsch (Goethe-Institut). Portfólio pro 2. st. ZŠ.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce, příprava vyučovací hodiny

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.