Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika I (KNJ / DIP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / DIP1 - Didaktika I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výuka NJ - návaznost na zkušenosti studentů; východiska, předpoklady výuky NJ, cíle, základní pojmy didaktiky2. Seznámení se základní didaktickou literaturou3. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ4. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ5. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ6. Práce se slovní zásobou7. Práce se slovní zásobou8. Práce se slovní zásobou9. Gramatika ve výuce10. Gramatika ve výuce11. Gramatika ve výuce12. Gramatika ve výuce13. Pravopis14. Zápočet

Získané způsobilosti

V oblasti didaktické připravenosti se absolvent bude dobře orientovat v možných metodických postupech pro nácvik výslovnosti a slovní zásoby, gramatiky a pravopisu.

Literatura

Aktuální učebnice němčiny pro 1. stupeň ZŠ. Häusermann, U. - Piepho, H.-E.:. Aufgabenhandbuch DaF. München 1995. Heyd, G.::. Deutsch lehren, Frankfurt/Main, Diesterweg , 1990. Gemeinsamer europäischer Refrenzrahmen für Sprachen. Langenscheidt 2002. Funk, H., Koenig, M.:. Grammatik lehren und lernen. Berlin/München/Wien 1999. Podrápská, K.:. Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Liberec: TU v Liberci 2008. Janíková, V. et al.:. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Brno 2000. Breitung, H. - Kirsch, D.:. Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. München Goethe-Institut, Dürr + Kessler Verlag, 1997. Odborné články z časopisu Cizí jazyky (nakl. Fraus); Frühes Deutsch (Goethe-Institut). Dieling, Helga - Hirschfeld, Ursula:. Phonetik lehren und lernen. Langenscheidt. Rámcový vzdělávací program pro ZŠ. Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Univerzita Palackého. Olomouc.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce.

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.