Předmět Komunikační dovednosti učitele (KNJ / KODU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / KODU - Komunikační dovednosti učitele, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do disciplíny2. Základní frazeologické obraty pro vedení výuky v německém jazyce: zahájení hodiny3. - pochvala, pokárání, zadání cvičení, testu4. - vyhodnocení aktivity, organizační záležitosti5. - používání imperativu v hodině němčiny6. - automatizace používání 2. osoby pl.7. Mikroteaching8. Mikroteaching9. Mikroteaching10. Mikroteaching11. Analýza videonahrávek12. Analýza videonahrávek13. Analýza videonahrávek14. Zápočet
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí základní frazeologické obraty pro vedení výuky v německém jazyce. Seznámí se se slovní zásobou pro řešení konkrétních situací v hodině - např. zahájení hodiny, pochvala, pokárání, zadání cvičení, testu, vyhodnocení aktivity, organizační záležitosti apod. Uvědomí si rozdíly v používání imperativu v hodině němčiny, zautomatizují si používání 2. osoby pl. Formou mikroteachingu se naučí zvládat jazykové obtíže při řízení hodiny.
Literatura
PODRÁPSKÁ, Kamila a Naďa MATOUCHOVÁ. Mluvme ve výuce německy: (glosář školní terminologie a pokynů). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita, Pedagogická fakulta, 1999. ISBN 80-7083-363-7. BIMMEL, Peter, Bernd KAST a Günter NEUNER. Unterrichtsplanung. Fernstudieneinheit 18. Deutschunterricht planen: Arbeit mit Lehrwerklektionen. Nachdruck. Berlin; München [u.a.]: Langenscheidt, 2009. ISBN 978-3-468-49659-2. Stati z časopisu Cizí jazyky 96-97/č. 3-4, 97-98/č. 5-6, 97-98/č. 7-8. BUTZKAMM, Wolfgang. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 978-319-0015-863.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, dva samostatné výstupy (microteaching)v rámci konkrétně zadaných situací.
Garant
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.