Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačem podporovaná výuka NJ (KNJ / PVJ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / PVJ - Počítačem podporovaná výuka NJ, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Využití počítače ve výuce NJ2. Specifické funkce textového editoru3. Specifické funkce tabulkového editoru4. Specifické funkce textového a tabulkového editoru5. Prezentace v Power Pointu6. Prezentace v Power Pointu7. Program Zarb, LingoFox8. Tvorba cvičení9. redaktion-D10. Smart board11. Interaktivní učebnice12. Profile Deutsch13. Internet ve výuce NJ14. Zápočet

Získané způsobilosti

V rámci této disciplíny se studenti naučí využívat počítač při přípravě vyučovací hodiny, tak i jako nástroj k osvojování si německého jazyka. Seznámí se se specifickými funkcemi textového a tabulkového editoru, naučí se vytvářet vlastní prezentace v PowerPointu, seznámí se s běžně dostupnými výukovými programy, naučí se pomocí programu Zarb 4 a LingoFox vytvářet vlastní cvičení. Seznámí se s možnostmi Internetu pro výuku němčiny. Naučí se pracovat ve výukovém programu "redaktion-D", osvojí si základní principy práce v multimediální učebně, naučí se pracovat s interaktivní tabulí Smart Board.

Literatura

DONATH, Reinhard. CD-ROM im Fremdsprachenunterricht: Sprachen lernen im Fremdsprachenunterricht. Stuttgart: Klett, 2001. ISBN 31-271-9009-3. BREINDL, Eva. DaF goes internet!: Neue Entwicklungen in Deutsch als Fremdsprache. Deutsche Sprache. 1997, č. 25, s. 289-342. ISSN 0340-9341. [cit. 05. 05. 2012] Erreichbar unter: http://www.ids-mannheim.de/grammis/orbis/daf/dafkap1.html. OGBUE, Udoka. Englischstudium & Internet. Berlin: Cornelsen, 2001. ISBN 34-643-7128-X. NIEHOFF, Marion. Fremdsprachenlernen mit Multimedia: Anforderungen aus Sicht der NutzerInnen; eine qualitative Untersuchung zum selbstorganisierten Lernen. Frankfurt am Main: Lang, 2003. ISBN 36-313-9957-X. BIECHELE, Markus, ed. Lust auf Internet. Goethe-Institut. Stuttgart: Klett, 2005. ISBN 3-12-675561-5. MedienPädagogik: Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung [online]. ISSN 1424-3636. GRÄTZ, Ronald, ed. Neue Medien im Deutschunterricht. Goethe-Institut. Stuttgart: Klett, 1999. Fremdsprache Deutsch, H. 21. ISBN 31-267-5543-7. BORRMANN, Andreas, Rainer GERDZEN a Reinhard DONATH. Vernetztes Lernen - Hypertexte, Homepages & was man im Sprachunterricht damit anfangen kann. 1. Aufl. Stuttgart: Klett, 1999. ISBN 31-271-9004-2. FRANCŮ, Marie. Výuka jazyků na Internetu. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-654-3.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce.

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.