Předmět Počítačem podporovaná výuka NJ (KNJ / PVJ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / PVJ - Počítačem podporovaná výuka NJ, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Využití počítače ve výuce NJ2. Specifické funkce textového editoru3. Specifické funkce tabulkového editoru4. Specifické funkce textového a tabulkového editoru5. Prezentace v Power Pointu6. Prezentace v Power Pointu7. Program Zarb, LingoFox8. Tvorba cvičení9. redaktion-D10. Smart board11. Interaktivní učebnice12. Profile Deutsch13. Internet ve výuce NJ14. Zápočet
Získané způsobilosti
V rámci této disciplíny se studenti naučí využívat počítač při přípravě vyučovací hodiny, tak i jako nástroj k osvojování si německého jazyka. Seznámí se se specifickými funkcemi textového a tabulkového editoru, naučí se vytvářet vlastní prezentace v PowerPointu, seznámí se s běžně dostupnými výukovými programy, naučí se pomocí programu Zarb 4 a LingoFox vytvářet vlastní cvičení. Seznámí se s možnostmi Internetu pro výuku němčiny. Naučí se pracovat ve výukovém programu "redaktion-D", osvojí si základní principy práce v multimediální učebně, naučí se pracovat s interaktivní tabulí Smart Board.
Literatura
DONATH, Reinhard. CD-ROM im Fremdsprachenunterricht: Sprachen lernen im Fremdsprachenunterricht. Stuttgart: Klett, 2001. ISBN 31-271-9009-3. BREINDL, Eva. DaF goes internet!: Neue Entwicklungen in Deutsch als Fremdsprache. Deutsche Sprache. 1997, č. 25, s. 289-342. ISSN 0340-9341. [cit. 05. 05. 2012] Erreichbar unter: http://www.ids-mannheim.de/grammis/orbis/daf/dafkap1.html. OGBUE, Udoka. Englischstudium & Internet. Berlin: Cornelsen, 2001. ISBN 34-643-7128-X. NIEHOFF, Marion. Fremdsprachenlernen mit Multimedia: Anforderungen aus Sicht der NutzerInnen; eine qualitative Untersuchung zum selbstorganisierten Lernen. Frankfurt am Main: Lang, 2003. ISBN 36-313-9957-X. BIECHELE, Markus, ed. Lust auf Internet. Goethe-Institut. Stuttgart: Klett, 2005. ISBN 3-12-675561-5. MedienPädagogik: Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung [online]. ISSN 1424-3636. GRÄTZ, Ronald, ed. Neue Medien im Deutschunterricht. Goethe-Institut. Stuttgart: Klett, 1999. Fremdsprache Deutsch, H. 21. ISBN 31-267-5543-7. BORRMANN, Andreas, Rainer GERDZEN a Reinhard DONATH. Vernetztes Lernen - Hypertexte, Homepages & was man im Sprachunterricht damit anfangen kann. 1. Aufl. Stuttgart: Klett, 1999. ISBN 31-271-9004-2. FRANCŮ, Marie. Výuka jazyků na Internetu. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-654-3.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce.
Garant
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.