Předmět Úvod do pedagogické praxe I (KNJ / ÚP1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / ÚP1 - Úvod do pedagogické praxe I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Výuka NJ - návaznost na zkušenosti studentů; východiska, předpoklady výuky NJ, cíle, základní pojmy didaktiky2. Seznámení se základní didaktickou literaturou3. Úvodní seznámení s učebnicemi4. Vyučovací cíle; jazykové prostředky a řečové dovednosti5. Rámcový a školní vzdělávací program pro němčinu, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, portfolio6. Norimberská doporučení pro výuku cizího jazyka, interakce učitel - žák,7. Plánování výuky8. Příprava vyučovací hodiny a její realizace9. Analýza a hodnocení výuky10. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ11. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ12. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ13. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ14. Zápočet
Získané způsobilosti
V oblasti didaktické připravenosti se absolvent bude dobře orientovat v možných metodických postupech pro nácvik výslovnosti a naučí se formulovat cíle výuky, klíčové kompetence a průřezová témata.
Literatura
Wicke, R. E.:. Aktiv und kreativ lernen. Ismaning, Hueber 2004. Wicke, R. E.:. Aktive Schüler lernen besser. München 1993. Aktuální učebnice němčiny pro 2. stupeň ZŠ. Weskamp, R.:. Fremdsprachenunterricht entwickeln. Hannover. Schroedel Verlag 2003. Gemeinsamer europäischer Refrenzrahmen für Sprachen. Langenscheidt 2002. Apeltauer, Ernst:. Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Berlin. Langenscheidt. 1997. Bausch, K.-R. et al.:. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen. Francke Verlag 1989. Piepho, H.-E.:. Lernaktivierung im Fremdsprachenunterricht. Hannover. Schroedel Verlag 2003. Dieling, Helga - Hirschfeld, Ursula:. Phonetik lehren und lernen. Langenscheidt. Weigmann, J.:. Unterrichtsmodelle für den Unterricht in DaF. Ismaning 1992.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce, příprava hodiny.
Garant
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.