Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do pedagogické praxe I (KNJ / ÚPP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJ / ÚPP1 - Úvod do pedagogické praxe I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Výuka NJ - návaznost na zkušenosti studentů; východiska, předpoklady výuky NJ, cíle, základní pojmy didaktiky2. Seznámení se základní didaktickou literaturou3. Úvodní seznámení s učebnicemi4. Vyučovací cíle; jazykové prostředky a řečové dovednosti5. Rámcový a školní vzdělávací program pro němčinu, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, portfolio6. Norimberská doporučení pro výuku cizího jazyka, interakce učitel - žák,7. Plánování výuky8. Příprava vyučovací hodiny a její realizace9. Analýza a hodnocení výuky10. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ11. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ12. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ13. Nácvik správné výslovnosti ve výuce NJ14. Zápočet

Získané způsobilosti

V oblasti didaktické připravenosti se absolvent bude dobře orientovat v možných metodických postupech pro nácvik výslovnosti a naučí se formulovat cíle výuky, klíčové kompetence a průřezová témata.

Literatura

Aktuální učebnice němčiny pro 2. stupeň ZŠ, časopis Cizí jazyky, časopis Auskunftsgeber. JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5035-8. TRIM, John L. M. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen ; [Niveau A 1, A 2, B 1, B 2, C 1, C 2]. 6. Aufl. Berlin: Langenscheidt, 2006. ISBN 34-684-9469-6. BAUSCH, Karl-Richard, ed. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 5. gegenüber der 4. unveränd. Aufl. Tübingen: Francke, 2007. ISBN 978-377-2082-344. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (se změnami provedenými k 1. 9. 2007), Praha: VUP, 2007. WICKE, Rainer E. Aktiv und kreativ Lernen: projektorientierte Spracharbeit im Unterricht "Deutsch als Fremdsprache". Ismaning: Hueber, 2004. ISBN 31-900-1751-4. WICKE, Rainer-Ernst. Aktive Schüler lernen besser: ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. München: Klett Edition Deutsch, 2000. ISBN 31-267-5375-2. HEYD, Gertraude. Deutsch lehren: Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarb.und erw. Aufl. Frankfurt am Main: Diesterweg, 1991. ISBN 34-250-4373-0. WESKAMP, Ralf. Fremdsprachenunterricht entwickeln: Grundschule - Sekundarstufe I - Gymnasiale Oberstufe. Hannover: Schroedel, 2003. ISBN 35-077-1202-4. APELTAUER, Ernst. Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs: eine Einfühhrung. 5. Aufl. Berlin: Langenscheidt, 2007. ISBN 34-684-9658-3. PIEPHO, Hans-Eberhard. Lerneraktivierung im Fremdsprachenunterricht: "Szenarien" in Theorie und Praxis. Hannover: Schroedel, 2003. ISBN 35-077-1207-5. WEIGMANN, Jürgen. Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1999. ISBN 31-900-1493-0.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracovávání zadávaných úloh, vypracování seminární práce, příprava hodiny.

Garant

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Hana Andrášová, Ph.D.