Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Alter. přístupy ve výchově handic. dětí (KPE / APHP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / APHP - Alter. přístupy ve výchově handic. dětí, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Handikep jako sociální stigma.2. Výchovné přístupy k dětem s poruchami chování3. Syndrom CAN, psychosociální handicap.4. Deprivace v dětství5. Dítě a rodina pod vlivem sekty.6. Výchovné a terapeutické přístupy k neurotickým dětem.7. Dítě a jeho reakce na úmrtí rodičů či blízké osoby.8. Problémy příjmu potravy9. Poruchy spánku10. Dítě a bolest. Zvládání bolesti11. Autismus u dítěte, Aspergrův syndrom, mutistické dítě.12. Psychické trauma.13. Rodina postiženého dítěte.14. Rogeriánské terapeutické postupy a přístupy k hendikepovaným dětem.15. Kognitivní behaviorální terapeutické přístupy v dětské psychoterapii.

Získané způsobilosti

Student by měl získat poznatky o klasických i alternativních výchovných přístupech k dětem s různým typem handicapu. Student se dozví o příčinách hendikepu, o psychosociálním hendikepu, deprivaci a možnostech využití terapeutických metod.

Literatura

PRUCHA, J.:. Alternativní školy, Portál, Praha 1996. LANGMAIER, J., BALCAR, K., ŠPITZ, J.:. Dětská psychoterapie. Praha, Portál 2000. MATĚJČEK, Z.:. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999. MATĚJČEK, Z.:. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha, Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M.:. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, Karolinum 2005. DUNOVSKÝ J, DITRICH Z, MATĚJČEK Z.:. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha, Grada Publishing 1995. 245 s. GFEN:. Alternativní didaktické postupy, UK, Praha 1991. GILLBERG, Ch. PEETRS,T.:. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty, Portál 1998. VERMEULEN, P.:. Autistické myšlení, Grada 2006. KŘIVOHLAVÝ J.:. Člověk trpící bolestí. In : Knotek, P.: Bolest. Psychosociální problémy a léčba. Praha, Společnost pro studium a léčbu bolesti a UPSA Laboratories 1994, s. 117-120. HRDLIČKA, M. KOMÁREK, V. (Ed.):. Dětský autismus, Portál 2004. MAREŠ J. a kol.:. Dítě a bolest. Praha, Grada-Avicenum 1997. LEWIN DS, DAHL RE.:. Importance of Sleep in the Management of Pediatrie Pain. Journal of Developmental and Behavioural Pediatrics, 20, 1999. LUKAS, E. S.:. Logoterapie ve výchově. Praha, Portál 1997. KRCH, F.D.:. Mentální Anorexie. Praha: Portál 2002. TRAIN, A.:. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha, Portál 2005. RIEFOVÁ Sandra F.:. Nesoustředěné a neklidné dítě Praha, Portál 2006. PONĚŠICKÝ, J.:. Neurózy, psychosomatická onemocnění a psychoterapie. Praha, Triton, 2004. THOROVÁ, K.:. Poruchy autistického spektra, Portál 2006. VIZINOVÁ, D. Psychické trauma a jeho terapie (PTSD). Praha, Portál. 1999. PROCHASKA, J. O.:. Psychoterapeutické systémy. Praha: Grada 1999. VYMĚTAL, J.:. Úzkost a strach u dětí. Praha, Portál 2004. ŠICKOVÁ-FABRICI, J.:. Základy arteterapie. Praha, Portál 2008. KRATOCHVÍL, S.:. Základy psychoterapie. Praha, Portál 1997.

Požadavky

- aktivní účast ve výuce- referát vypracovaný ve spolupráci s jiným studentem / studentkou na zvolené odborné téma- seminární práce na téma Osobnost a handikep, v rozsahu 5 - 10 stran, rozebrat handikep osobnosti (v jaké oblasti, popsat), strukturu dané konkrétní osobností (temperament, rozumové schopnosti, vůle, zájmy), obranné mechanismy a mechanismy zvládání (copingové strategie). Popsat využití terapeutických přístupů v práci s hendikepovanou osobností.

Garant

Mgr. Jan Vaněk

Vyučující

PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.Mgr. Jan Vaněk