Předmět Altern.přístupy k výuce-Filos. pro děti (KPE / APVZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / APVZ - Altern.přístupy k výuce-Filos. pro děti, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1 Úvod2 Proč alternativní hnutí?3 Rodiče a škola4. Freinetova pedagogika5. Waldorfská škola, antropology6. Waldorfská škola - Praxe7. Montessoriovská škola8. Daltonský plán9. Jenská škola10. Program podpory zdraví ve škole11. Program podpory zdraví ve škole12 Program podpory zdraví ve škole13 Volné téma14 Zápočet
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni zaujmout autentické stanovisko k otázkám, jako např. je žádoucí aby si tradiční pedagogika (např. převaha frontální výuky, chápání učitele jako nesporné autority v rámci reprodukce vědomostí a poznatků, které jsou chápány pozitivisticky a neproblematicky, atp.) zachovala i nadále vedoucí postavení v rámci veřejného školství, či aby byl tradiční přístup nahrazen pluralitním systémem podporujícím inovaci, originalitu, rozdílnost, a kreativitu pedagogických přístupů, i když pod sjednocujícím programem národního kurikula.
Literatura
Průcha, J.:. Alternativní školy. 1996. Singule, F.:. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1992. Fisher, R.:. Učíme děti myslet a učit se. 1997.
Požadavky
1. Účast na seminářích 2. Aktivita na vybranou alternativu 3. Seminární práce na vybrané téma
Garant
Mgr. Jiří Trunda
Vyučující
Mgr. Jiří TrundaPhDr. Iva Žlábková, Ph.D.