Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPE / DIAK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / DIAK - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. pojem a předmět pedagogické diagnostiky, tradiční a specifické problémy2. metodologická východiska a metody pedagogické diagnostiky3. žák jako struktura dispozic4. souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky5. temperament žáka a jeho diagnostika6. způsoby chování žáka7. školní zralost a její diagnostika8. diagnostika žáků s LMD9. diagnostika žáků s SPU10. třída jako sociální skupina, sociometrické metody11. rodinné prostředí žáka, možnosti jeho poznání12. kresba rodiny, interpretace kresby rodiny13. projektivní metody v diagnostice

Získané způsobilosti

- uplatňovat základní diagnostické dovednosti v edukačním procesu- poznávat žáka (chování, zájmy, dispozice, vědomosti a dovednosti, vztah k předmětu a k učení) - poznávat třídu (situace ve třídě, vztahy mezi žáky, klima třídy)- uplatňovat autodiagnostiku

Literatura

Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika, Praha 1992. Dvořáková, M.:. Pedagogicko psychologická diagnostika I., PF JU, České Budějovice 2000. Dvořáková, M.:. Pedagogicko psychologická diagnostika II., PF JU, České Budějovice 1999. Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka, Praha 1989. Pokorná, V.:. Teorie, diagnostika a náprava SPU, Portál 1997. Vágnerová, M.:. Vývojová psychologie. Praha. Portál 2000. Karusová, M.:. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Portál 1994. Kyriacon, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Portál 1996. Davido, R.:. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Portál 2001. Zelinková, O.:. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Portál 2000. Matějček, J.:. Praxe dětského psychologického poradenství. SPN 1991. Kolláriková, Z., Pupala, B.:. Předškolní a primární pedagogika (část Klusák, M.: Poznávání sociálního prostředí. S. 363-400) Portál 2001. Birley, J.:. Sedm prvních let života rozhoduje. Portál 1997. Leman, K.:. Sourozenecké konstelace. Portál 1997. Martinková, M.:. Špatné zacházení s dětmi rodině. Přístupy a vymezování pojmů. Čs. psychologie 1994, č. 6, s. 514-529.

Požadavky

Seminární práce ve formě sebereflexe

Garant

prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.

Vyučující

PhDr. Marta Franclová, Ph.D.prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.