Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika základní školy (KPE / DIDK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / DIDK - Didaktika základní školy, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Pojetí výuky a současná škola - obecné problémy transformace školského systému (prezenčně)Teoretická východiska a základní kategorie obecné didaktiky (samostudium)Základní didaktické koncepce (prezenčně)Vyučování jako komplexní didaktická kategorie (cíle výuky a obsah vzdělání, metody výuky a didaktické zásady, hodnocení a klasifikace na ZŠ, komunikace ve vyučování) (prezenčně/samostudium)Pojetí žáka; otázky diferenciace na ZŠ (samostudium)Učitelovo pojetí výuky, pedagogická tvořivost (samostudium)Reakce na problémy slovně názorného vyučování (samostudium)Projektová metoda ve výuce (prezenčně)Otevřené vyučování a další využitelné alternativy (samostudium)Vzdělávání pro 21. století (samostudium)RVP pro ZŠ (prezenčně)

Získané způsobilosti

Znalost výukových koncepcí, dovednost formulování výukových cílů, schopnost využití vhodných metod a forem výuky, dovednost hodnotit činnost žáků i svou vlastní, schopnost provádět analýzu výukového procesu.

Literatura

Hladílek, M.:. Kapitoly z didaktiky. České Budějovice, PF JU, 1993. Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996. Petty, G.:. Moderní vyučování. Praha, Portál 1996. Maňák, J.:. Nárys didaktiky. PF MU Brno 1993. RVP ZV (aktuální verze). Cangelosi, J.S.:. Strategie řízení třídy. Praha, Portál 1994. Jůva, V.:. Stručné dějiny pedagogiky. 5. rozšířené. Brno : Paido, 2003. Vzdělávací projekty ZŠ, OŠ, NŠ. Kalhous, Z.:. Základy školní didaktiky. Olomouc MU 1995. Svobodová, J., Jůva, V.:. Alternativní školy. Brno, Paido 1995. Průcha, J.:. Alternativní školy. Praha, Portál 1996. Červenka, S.:. Angažované učení. Praha, T. Houška 1992. Čtverák, V.:. Dějiny pedagogiky. Praha, SPN 1991. Spilková, V.:. Didaktická východiska primárního vzdělávání dětí na základní škole. Praha, UK 1996. Komenský, J., A.:. Didaktické spisy. Praha, Dědictví Komenského 1951. Didaktika analytická ( lib. vydání ). Pike, G., Selby, D.:. Globální výchova. Grada, Praha, 1994. Slavík, J.:. Hodnocení v současné škole. Portál, Praha, 1999. Kovaliková, S.:. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž 1994. Karusová, M.:. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1995. Belz, H, Siegrist, M.:. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, Portál 2001. Mareš, J, Křivohlavý, J:. Komunikace ve škole. Brno MU 1995. Mareš, J., Křivohlavý, J.:. Komunikace ve škole. Brno MU 1995. Kasíková, H.:. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Karolinum, Praha, 2001. Libovolná publikace k nástinu moderních dějin pedagogiky (reform. hnutí). Skalková, J.:. Obecná didaktika. GRADA, Praha, 2007. Pasch, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál 1998. Badegruber, B.:. Otevřené vyučování v 28 krocích. Praha, Portál 1994. Průcha, J.:. Pedagogická evaluace. MU Brno 1996. Kotrba, T., Lacina, L.:. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. Spilková, V.:. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha, Portál 2005. Mareš, J.:. Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998. Mareš, J.:. Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998. Kalhous, Z., Obst, O.:. Školní didaktika. Praha, Portál 2002. Kratochvílová, J.:. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2006. Kret, E.:. Učíme se jinak. Praha, Portál 1995. Hunterová, M.:. Účinné vyučování v kostce. Praha, Portál 1994. Fenstermacher, G.D., Soltin, J.F.:. Vyučovací styly učitelů. Portál, Praha, 2008. Maňák, J a Švec, Vl.:. Výukové metody. Brno, Paido 2003.

Požadavky

Aktivní účast ve výuceVypracování seminárního úkolu - příprava dne projektové výukyKonspekty z prostudované literatury30h samostudia

Garant

PhDr. Ing. Zuzana Maňourová

Vyučující

PhDr. Ing. Zuzana Maňourová