Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPE / DIGP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / DIGP - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. pojem a předmět pedagogické diagnostiky, tradiční a specifické problémy2. metodologická východiska a metody pedagogické diagnostiky3. žák jako struktura dispozic4. souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky5. temperament žáka a jeho diagnostika6. způsoby chování žáka7. školní zralost a její diagnostika8. diagnostika žáků s LMD9. diagnostika žáků s SPU10. třída jako sociální skupina, sociometrické metody11. rodinné prostředí žáka, možnosti jeho poznání12. kresba rodiny, interpretace kresby rodiny13. projektivní metody v diagnostice

Získané způsobilosti

- uplatňovat základní diagnostické dovednosti v edukačním procesu- poznávat žáka (chování, zájmy, dispozice, vědomosti a dovednosti, vztah k předmětu a k učení) - poznávat třídu (situace ve třídě, vztahy mezi žáky, klima třídy)- uplatňovat autodiagnostiku

Literatura

Pokorná, V.:. Diagnostika a náprava SPU. Portál, 1997. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1992. Dvořáková, M. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 2000. ISBN 80-7040-282-2.Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.DVOŘÁKOVÁ, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212. ISBN 80-7178-253-X. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. 424 s. ISBN 80-7367-054-2. ZELINKOVÁ, O. :. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X. FONTANA, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-626-8. KALOUS, Z., OBST, O.:. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212.ISBN 80-7178-253-X.

Požadavky

- aktivní práce v seminářích- vlastní diagnostická činnost (5 diagnostických materiálů)- teoretické poznatky z vývojové a sociální psychologie

Garant

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.PhDr. Marta Franclová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.