Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Diagnostika školní třídy (KPE / DŠTZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / DŠTZ - Diagnostika školní třídy, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. sociální percepce2. percepční děje, percepční stereotypy3. sociální dovednosti učitele4. adaptace žáků na třídu5. sebeprosazování žáka6. individuální vztahy ve třídě, diagnostika7. diagnostické metody vhodné pro poznání třídy8. třída jako sociální skupiny9. sociální situace ve třídě, rozlišování, řešení10. psychosociální klima ve třídě11. zdroje a důsledky klimatu ve třídě12. diagnostické metody určené pro zjišťování klimatu třídy13. klima třídy a participace žáka ve vyučování

Získané způsobilosti

- poznat sociální vztahy ve třídě- nacházet motivy sociálních interakcí- diagnostikovat sociální kompetence žáka- diagnostikovat sociální klima třídy- zvládnout metody určené k poznání třídy- možnosti učitele vzhledem k zásahách do klimatu třídy

Literatura

Výrost, J., Slaměník, I.:. Aplikovaná sociální psychologie I. Praha, Portál 1997. Karnsová, M.:. Jak budovat dobrý vztah. Praha, Portál, 1997. Lašek, J. - Mareš, J.:. Jak změřit sociální klima třídy. Pedagogická revue, 1991. Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál, 1996. Mareš, J., Křivohlavý, J.:. Komunikace ve škole. Brno, MU 1995. Kasíková, H.:. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál, 1997. Průcha, J.:. Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997. Vágnerová, M.:. Psychologie problémového dítěte. Praha, UK 1997. Řezáč, J.:. Sociální psychologie. Brno, Paido 1998. Cangelosi, J. L.:. Strategie řízení třídy. Praha, Portál, 1994. Kalhous, Z., Obst, O.:. Školní didaktika. Portál 2000.

Požadavky

- vypracovat diagnostickou charakteristiku žáka- popis 3 konkrétních nestandardních situací ve třídě- diagnostikovat individuální vztahy ve třídě- zjistit klima třídy (2 diagnostické materiály)

Garant

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.