Předmět Obsah a formy předškolního vzdělávání II (KPE / FPVB2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / FPVB2 - Obsah a formy předškolního vzdělávání II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Dynamický a statický princip pojetí vzdělávání, pedagogické zásady2. Metody předškolního vzdělávání3. Obsah integrovaného vzdělávání ve vztahu k přírodnímu a společenskému dění v průběhu školního roku - zima, jaro, léto4. Organizační formy PV - specifika, vzdělávací přínos a rizika: volná hra - řízená činnost5. stravování, cvičení,6. rituály, pobyt venku,7. odpočinek a hygiena, kroužky, nepravidelné činnosti8. Metodika rozvíjení dovedností sociální komunikace9. Metodika rozvíjení prosociálních dovedností a morálních postojů10. Metodika protidrogové prevence11. Metodika sexuální výchovy12. Metodika rozvíjení zdravého životního stylu13. Konkretizace obsahu předškolního vzdělávání v třídním vzdělávacím programu14. Tvorba třídního programu
Získané způsobilosti
Vysvětlit princip integrovanosti a dynamičnosti předškolního vzdělávání a respektovat je při plánování integrovaných celků. Konkretizovat obsah předškolního vzdělávání v oblasti rozvoje samostatnosti, komunikativního, morálního a prosociálního rozvoje, právního povědomí, vzdělávání v oblasti zdravého životního stylu, sexuální výchovy, protidrogové prevence a prevence zneužívání dětí předškolního věku. Znát a prakticky zvládat formy a metody předškolního vzdělávání a znát jejich rizika. Samostatně plánovat integrované celky, tvořit TVP.
Literatura
Helus, Z.:. Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2004. Budínská, H.:. Hry pro šest smyslů, Gamma, Praha 1991. Svobodová, E., Váchová, A.:. Inovace školního vzdělávacího programu, RAABE, Řízení MŠ, 2008. Bean, R.:. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha, Portál, 1995. Koťátková, S.:. Klima v mateřské škole, Informatorium 3-8, 2006. Kol.autorů:. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu, VÚP Praha 2. Jeřábková, B.:. Mateřská škola jako životní prostor. Brno, MU, 1993. Kol. autorů:. Metodiky předškolní výchovy. Národní program rozvoje vzdělávání - Bílá kniha. Svobodová, E.:. Obsah a formy předškolního vzdělávání, JČU, České Budějovice 2007. Kol.autorů:. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV, Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách MŠ, VUP, Praha 2007. Kol. autorů:. Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy. SPN Praha 1984. Mertin , V. Gillernová , I.:. Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2003. Kol.autorů:. Rámcový program pro předškolní vzdělávání, VUP Praha 2006. Opravilová, E. - Gebhartová, V.:. Rok v mateřské škole. Praha, Portál, 2003. Bečvářová, Z.:. Současná mateřská škola a její řízení, Portál 2003. Švejdová, H.:. V každém jablíčku je malá jabloň. PC, Plzeň 2001. Kol. autorů:. Vedení mateřské školy. RAABE Praha.
Požadavky
Aktivní účast, písemná příprava na řízenou činnost k zadanému tématu a její realizace nasemináři , kooperace při tvorbě třídního programu
Garant
Mgr. Eva SvobodováPaedDr. Alena Váchová
Vyučující
Mgr. Martina LietavcováMgr. Eva SvobodováPaedDr. Alena Váchová