Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obsah a formy předškolního vzdělávání I (KPE / FPVK1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / FPVK1 - Obsah a formy předškolního vzdělávání I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Proměny světové a evropské společnosti a jejich vliv na vzdělávání. Systém kurikulárních dokumentů, specifické problémy současného předškolního vzdělávání. Obsah PV v RVP PV. Cílové kategorie v RVP PV a jejich využití v pedagogické praxi, cesta ke klíčovým kompetencím.2. Obsah integrovaného vzdělávání ve vztahu k přírodnímu a společenskému dění v průběhu školního roku, praktická realizace činností, konkretizace záměrů a výstupů pedagogické činnosti v MŠ, plánování integrovaných bloků.3. Metodika rozvíjení smyslového vnímání, kognitivních schopností, fantazie a tvořivosti, rozvoje samostatnosti dětí.

Získané způsobilosti

Objasnit význam RVP PV pro předškolní vzdělávání v historickém kontextu. Vysvětlit historický vývoj obsahu předškolního vzdělávání. Konkretizovat obsah předškolního vzdělávání v oblasti rozvoje smyslového vnímání, fantazie, tvořivosti, kognitivního rozvoje a rozvoje samostatnosti dítěte předškolního věku. Objasnit cílové kategorie z RVP PV a prakticky je použít při plánování činností s dětmi.

Literatura

Helus, Z.:. Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2004. Budínská, H.:. Hry pro šest smyslů, Gamma, Praha 1991. Svobodová, E., Váchová, A.:. Inovace školního vzdělávacího programu, RAABE, Řízení MŠ, 2008. Bean, R.:. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha, Portál, 1995. Koťátková, S.:. Klima v mateřské škole, Informatorium 3-8, 2006. Kol.autorů:. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu, VÚP Praha 2. Jeřábková, B.:. Mateřská škola jako životní prostor. Brno, MU, 1993. Kol. autorů:. Metodiky předškolní výchovy. Národní program rozvoje vzdělávání - Bílá kniha. Svobodová, E.:. Obsah a formy předškolního vzdělávání, JČU, České Budějovice 2007. Kol.autorů:. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV, Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách MŠ, VUP, Praha 2007. Kol. autorů:. Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy. SPN Praha 1984. Mertin , V. Gillernová , I.:. Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2003. Kol.autorů:. Rámcový program pro předškolní vzdělávání, VUP Praha 2006. Opravilová, E. - Gebhartová, V.:. Rok v mateřské škole. Praha, Portál, 2003. Bečvářová, Z.:. Současná mateřská škola a její řízení, Portál 2003. Švejdová, H.:. V každém jablíčku je malá jabloň. PC, Plzeň 2001. Kol. autorů:. Vedení mateřské školy. RAABE Praha.

Požadavky

písemná příprava na řízenou činnost k zadanému tématu

Garant

Mgr. Eva SvobodováPaedDr. Alena Váchová

Vyučující

Mgr. Eva SvobodováPaedDr. Alena Váchová