Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kurz integr. naukových předmětů I (ČJ) (KPE / KIPK1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / KIPK1 - Kurz integr. naukových předmětů I (ČJ), Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předškolní příprava na výuku počátečního čtení a psaní.2. Charakteristika předškolní přípravy na výuku čtení a psaní.3. Poznávací procesy v počáteční výuce čtení a psaní.4. Faktory ovlivňující rozvoj čtenářských dovedností.5. Současné pojetí výuky čtení a psaní v transformaci české primární školy.6. Analyticko-syntetická a genetická metoda výuky čtení a psaní v praxi současných primárních škol.7. Rozvoj počátečního čtení a psaní v alternativních didaktických systémech a inovativních programech.8. Variabilita a individualizace metodických postupů dle zájmů a schopností dětí.9. Současné pohledy na výuku psaní leváků.10. Hodnocení při přípravě a výuce na čtení a psaní.11. Organizace výuky čtení a psaní v 1.ročníku ZŠ.12. Práce s dětmi se zdravotním postižením, individuální obtíže dětí při výuce.13. Zahraniční metody výuky počátečního čtení a psaní.

Získané způsobilosti

Student si osvojuje základní vědomosti z gramatiky a její zvládnutí v kultivovaném písemném i řečovém projevu, velká pozornost se věnuje jazykovému projevu, správné artikulaci, intonaci, tempu, barvě hlasu a výrazovému hledisku řečového projevu. Zvládá základy bohemistiky a má osvojené poznatky i obecnější povahy o jazyce a sociální komunikaci. Student by měl vědět, že během období před zahájením školní docházky si dítě obvykle vytváří neformální vědomosti o kvantitách a jejich vztazích. Zvládá veškerou předškolní přípravu výuky počátečního čtení a psaní.

Literatura

Macháčková, I., Vejvodová, J.:. Cvičení z fonetiky, fonologie a kultury řeči. Plzeň 1993. Budínská, H.:. Hry pro šest smyslů - Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi, IPOS, Praha, 1994. Kamiš, K.:. Jazyk a jazyková výchova dětí předškolního věku I - II. Praha, 1986. Mrázová, E.:. Kapitoly z didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. UJEP v Ústí nad Labem, 2000. Mertin, V. a kol.:. Metodická příručka k vyučování českému jazyku a literatuře v 1. ročníku ZŠ. Praha, Fortuna, 2001. Brabcová, R. - Vitvar, V.:. Mluvený projev v teorii a praxi. Praha, 1987. Burešová, K., Korvasová, H.:. Nápady pro mrňata škvrňata. EkoCentrum Brno, 1993. Šikulová, R., Rytířová, V.:. Pohádkové příběhy k zábavě i k učení, GRADA, Praha 2006. Kořínek, M., Křivánek, Z.:. Prohloubená předškolní příprava na výuku čtení. Praha 1987. Doležalová, J.:. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové, Gaudeamus, 1996. Disman, M.:. Receptář dramatické výchovy. SPN, Praha, 1996. Fichnová, K., Szobiová, E.:. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí, Portál, Praha 2007. Źáčková, H., Jucovičová, D.:. Smyslové vnímání - metody reedukace specifických poruch učení, Praha, 2003. Havlínová, M.:. Zdravá mateřská škola. Praha, Portál, 1995.

Požadavky

Účast ve výucePísemná příprava literárního odpoledne v mateřské škole (besídka)

Garant

PhDr. Ing. Zuzana Maňourová

Vyučující

Mgr. Martina LietavcováPhDr. Ing. Zuzana Maňourová