Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kurz integr. naukových předmětů III (M) (KPE / KIPK3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / KIPK3 - Kurz integr. naukových předmětů III (M), Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Samostudium témat: protokvantivativní uvažování; třídění, spojování, uspořádávání; počítání; pojem číslo; pravidelnosti; tvar; prostorové zkušenosti; míra - porovnáváníKonzultace: diskuse k seminárním pracím Prekoncepty pojmu číslo a Tvar; plánování a organizace pro pěstování matematiky; hodnocení v matematice; jazyk předškolní matematiky; hry a rozvoj matematických myšlenek; matematika v literatuře pro děti; práce učitele MŠ v partnerství s rodiči

Získané způsobilosti

Kompetence vytvářet situace, ve kterých se zdokonaluje dětské chápání okolního světa, tvoří se a zdokonalují matematické pojmy, resp. jejich prekoncepty. Kompetence využívat neformální vědomosti o kvantitách a jejich vztazích k rozvoji dětského myšlení.

Literatura

Macháčková, I., Vejvodová, J.:. Cvičení z fonetiky, fonologie a kultury řeči. Plzeň 1993. Časopis Pastelka. Resnick, L. B.:. Developing mathematical knowledge. Kamiš, K.:. Jazyk a jazyková výchova dětí předškolního věku I - II. Praha, 1986. Bryant (Eds.):. Learning and teaching mathematics. An international perspectiv. Hove: Psychology Press. Resnick, L. B. & Omanson, S. F.:. Learning to understand arithmetic. Čížková, Z.:. Les a praktická výchova nejmenších a malých. Praha, PEC, 1996. Fowke, B.:. Macecha Země. Havlíčkův Brod, Fragment, 2001. Bryant, P.:. Mathematical Understanding in the Nursery School Years (1997. In: T. Nunes, P. Bryant (Eds.): An international perspectiv. Psychology Press, Hove. Hove, Psychology Press. Montague-Smith, A.:. Mathematics in Nursery Eduction. Londo: David Fulton Publishers. 1997. Brabcová, R. - Vitvar, V.:. Mluvený projev v teorii a praxi. Praha, 1987. Burešová, K., Korvasová, H.:. Nápady pro mrňata škvrňata. EkoCentrum Brno, 1993. Kořínek, M., Křivánek, Z.:. Prohloubená předškolní příprava na výuku čtení. Praha 1987. Doležalová, J.:. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové, Gaudeamus, 1996. Hošpesová, A.:. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky. České Budějovice, PF JU. Hošpesová, A.:. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky pro předškolní vzdělávání - e-Amos. Petr, J.:. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství primárních škol. Živá příroda. Č. Budějovice, PF JU., 2006. Rozkopal, J.:. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství 1. stupně ZŠ, díl I. České Budějovice, PF JU, 1999. Chábera S., Rozkopal, J.:. Vybrané problémy přírodních věd pro posluchače učitelství 1. stupně ZŠ. Díl IV. České Budějovice, PF JU 1997. PERRY, Bob & DOCKET, Sue. Young children´s access to powerful mathematical ideas. In L. D. English (Ed.) Handbook of Internationa Research in Mathematics Education. London : Lawrence Erlbaum, str. 81 - 112. 2002 (Český překlad na serveru e-Amos.). Havlínová, M.:. Zdravá mateřská škola. Praha, Portál, 1995.

Požadavky

Aktivní účast v seminářích, dvě seminární práce: Prekoncepty pojmu číslo, Tvar

Garant

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.RNDr. Libuše Samková, Ph.D.